Gå til innhold

STAR RW7, Bodø


Stig Losnedahl

Anbefalte innlegg

Noen som har dette kartet og kan forklare meg dette:

 

Når en kommer fra Ledbo mot Ekman og skal lande på RW7 er jo vinkelen litt "drøy". Ved Ekman er det et race track, men er ikke dette et holding pattern? Er det meningen at man skal bruke dette for å skifte retning mot RW7? Hvis så, hvordan er korrekt måte å gjøre det på, skal en før Ekman fly 255 grader og så snu mot 70 grader, eller..?

 

Hva betyr forresten det som står på disse kartene ala "LEDBO 2D" eller "STT 3D"?

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LEBDO2D är namnet på STAR:en.

Den är så vitt jag vet avsedd för Radar vektoreing till Final App track.

Det du kan göra är att flyga 255 grader efter ekman, i 1 minut, så svänga höger sväng tillbaks till 105grader för att komma in på ILS.

På så vis är du hela tiden innanför Holdingens beskyddade område.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for gode svar!

 

Jeg Fløy den arc'en. Følte meg veldig stolt når kartet inne i FSen etter jeg landet var identisk med approach-kartet ""

 

 

Når du nærmer deg EKMAN og passerer Rad.273 BDO VOR svinger du direkte til ILS intercept.

STT3D=Støtt3D arrival

 

Virker jo fornuftig, men kommer dette fra noen av kartene/prosedyrene, jeg kunne ikke finne noe slikt. Jeg er kanskje i overkant nøye på å følge kart, men synes det er kult ""

 

Stig

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lustigt!

 

På STAR står det inget om detta..? Men På Routes Inbound så ser man att vid Radial 272 från BDT så kan man svänga vänster in mot punkt DME 9 Radial257 BDT..! Men den svängen är ju inte publicerad på STAR eller Approach plates?

 

På vilken sida har du den, John?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är möjligt de glömt att bort lead-in radial på de nya kartorna? Jag flyger inte på Bodö längre så jag har bara Kartorna att gå på här... Men det finns en lead-in på Routes Inbound kartet. Lite fånigt att inte den informationen inte finns på STAR och/eller IAL Plate..!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...