Gå til innhold

Idioti


Ronny Olsen

Anbefalte innlegg

Håper ikke jeg blir syk under en reise og må lande i Moskva for å søke hjelp, VG

 

Etter ferien i 2001 ble samboeren min veldig syk i Thailand, selvfølgelig 1 døgn før vi skulle reise. Vurderte lenge om vi skulle legge henne inn på sykehus eller om vi skulle ta sjansen å reise hjem.

 

Vi ble også fortalt at vi ikke måtte nevne noe til flyselskapet at hun var syk for da kunne hun bli nektet å bli med flyet. Kom heldigvis med, men jeg så førr meg scenarioet med landing i Kabul for å legge henne inn på sykehus... ""

 

Gikk heldigvis bra da, fikk konstantert Salmonella på sykehuset i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke jeg blir syk under en reise og må lande i Moskva for å søke hjelp, VG

 

 

 

Vi ble også fortalt at vi ikke måtte nevne noe til flyselskapet at hun var syk for da kunne hun bli nektet å bli med flyet. Kom heldigvis med, men jeg så førr meg scenarioet med landing i Kabul for å legge henne inn på sykehus... ""

 

 

Én av grunnene til flyselskapene nekter, er jo i hensyn til andre passasjerer - sånn at de ikke skal bli syke...

 

Men akkurat dette var uheldig. Norge lar jo russiske fly med syke pax lande i Norge, skjedde med en Aeroflot 767 ifjor tror jeg...som landet på Værnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk... trudde faktisk at Russland var eit såpass oppegåande land at dei forstod alvoret. Ein kaptein set ikkje flyet ned pga tull. Folk som er sjuke bør få lækjarhjelp uansett kor dei kjem i frå. Kan tenka meg rabalderet om ein russer kom hit til lækjarkontoret med alvorlege symptom på sjukdom og ikje fekk hjelp. Hadde blitt så stort oppstyr at me måtte rømma heile kommunen og vel så det. Nei russland... vis ei betre side!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om noen "spiller syk" for å få flyet til å lande?

Tror neppe det var tilfelle her da, men man vet aldri.

Men alikevel som tidligere nevnt hva med smittefare og vanlig syketransport?

Får jeg en akutt sykdom eller noe lignende er det vel en selvfølge at jeg får den hjelpen jeg trenger i form av transport eller sykehusopphold. Dette blir dekket av min forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykehus i russland kan ikke ta imot en tilsynelatende kansje dødssyk kvinne, BARE FORDI HUN IKKE HAR VISUM

Kan tenka meg rabalderet om ein russer kom hit til lækjarkontoret med alvorlege symptom på sjukdom og ikje fekk hjelp […] Nei russland... vis ei betre side!!

Nei, slik kunne aldri skje i Norge, at noen blir utsatt for en livstruende tilstand fordi papirene ikke er i orden. Aldri.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, les mellom linjene i innlegget til Ilan. Lignende episoder har selvfølgelig skjedd i Norge også, og det kommer til å skje igjen. Dette er ikke et "russisk" problem, men snarere et politisk, evt. byråkratisk problem. Det finnes utallige eksempler på at overdreven bruk av byråkrati fører til enøydhet, av og til også til blindhet. Vanligvis er det mindre alvorlige saker, men fra tid til annen tar det fullstendig av her også. Vi er ikke "kongen på haugen" vi heller..... ""

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...