Einar Halvorsen Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja folkens da er/blir det bemannet en del ATC-posisjoner i kveld. Nå har alle, spesielt nye simmere, sjansen til å få hjelp/trening i å fly på VATSIM. Benytt denne muligheten og kom igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har problemer med å komme inn. Får bare beskjed om galt brukernavn eller passord ennå jeg vet at det er riktig. Fikk det på mail i dag. *sukk* Har prøvd flere forskjellige servere men alle er like negative, ellers så får man bare ping time out eller noe slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Oppkoblingen til VATSIM skjer i Squawkboks, Der er det noen felter som må fylles ut. brukernavn og passord må skrives helt korrekt. samt at serveren dere kobler opp mot er aktiv. Her er en liste over aktuelle servere: 137.56.42.18 EUROPE-C 212.47.22.26 EUROPE-CE 62.80.111.100 EUROPE-CW 195.78.48.15 EUROPE-E2 212.205.81.22 EUROPE-SE 195.23.79.203 EUROPE-W 80.249.98.88 UK-1 dere skriver inn IP-adressen ikke navnet når dere kobler opp SB. dere kan også laste ned en oppdadert txt-fil over alle serverne og kan da velge disse fra SB. Listen (txt-filen) legges i samme mappe som SB ligger i. Se også her: Oppkobling til VATSIM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Takker for et godt svar. Noe må være feil, siden jeg ikke får tilgang til serverne. De påstår brukernavn / passord er galt. Får prøve igjen senere. Syns jeg gikk glipp av newbie flyinn, kunne kanskje trengtes iogmed at jeg aldri har vært på VATSIM før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Fidjeland Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Fungerer dette for FS2004 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 For fs2004 må dere ha et tilleggsprogranm for å bruke SB. Det heter SBRelay og skal startes FØR dere starter multiplayer i FS2004. Så er resten som beskrevet. Det kommer også flere slike kvelde, skal prøve å få til en slik kveld i mnd dersom interessen er tilstede for det. Mulig vi kan prøve før det også. Kan ta med en tilleggsopplysning: Den 2. nov. fra kl. 1200 - 1600 skal Oslo Flysimklubb ha et treff der vi skal koble oss opp mot VATSIM og fly online med ATC. Dette skjer i Oslo i lokalene til en av klu bbens medlemmer. Dersom noen fra Oslo-området er interesert i å delta og få opplæring kan vi sikkert ordne dette. I utgangspunktet er treffet for klubbens medlemmer, men vi kan kanskje gjøre et unntak dersom noen trenger hjelp. Vi har begrenset med plass, så de som event er interesert får gi melding om dette her på forumet. Blir det mange må vi se på alt løsninger. Dere kan finne mer info om klubben her: Oslo Flysimklubb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei igjen Da har vi gjennomført en treningskveld. Håper de som møtte opp fikk den hjelp de trengte og at noe av redselen for å fly online ble borte. Vi skal få til flere slike kvelder om det er interesse for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det må dere prøve. MVH Agnor Bertheussen (som ikke kom seg på serveren da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Reidar Dvergsdal Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bra initiativ! Håpar det blir fleire sjansar ja.... Passa desverre dårlig for meg i går.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hva med ikveld? Må jo passe ypperlig. Jeg har veldig lyst å fly på VATSIM, men kommer meg ikke inn pga problemer med brukernavn/passord. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Erik Stensby Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Oppkoblingen til VATSIM skjer i Squawkboks, Der er det noen felter som må fylles ut. brukernavn og passord må skrives helt korrekt. samt at serveren dere kobler opp mot er aktiv. Her er en liste over aktuelle servere: 137.56.42.18 EUROPE-C 212.47.22.26 EUROPE-CE 62.80.111.100 EUROPE-CW 195.78.48.15 EUROPE-E2 212.205.81.22 EUROPE-SE 195.23.79.203 EUROPE-W 80.249.98.88 UK-1 dere skriver inn IP-adressen ikke navnet når dere kobler opp SB. dere kan også laste ned en oppdadert txt-fil over alle serverne og kan da velge disse fra SB. Listen (txt-filen) legges i samme mappe som SB ligger i. Se også her: Oppkobling til VATSIM Heisann! Jeg drev også å klundret for å få logget meg på. Av en eller annen grunn, så kommer jeg ikke inn via 137.56.42.18 EUROPE-C Men så prøvde jeg 62.80.111.100 EUROPE-CW, og da kom jeg inn med en gang. Har du prøvd alle serverne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Da er det ATC i Oslo og Bodø, bare for alle, spesielt nynegynnere å koble seg på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Som Einar Halvorsen sier her,ikke vær redd for dere nybegynnere å logge dere på når det er ATC online i Norge,vi er her for og hjelpe dere. Som regel så er trafikken ikke så veldig stor,så vi har tid å steppe inn for dere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det er kult. Bare synd at de har rota det til med brukernavn/passord, så vi får bare beskjed om at feil i kallenavn, eller passord. Såe.. da sliter man litt. Blir ikke noe vatsim på meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det er kult. Bare synd at de har rota det til med brukernavn/passord, så vi får bare beskjed om at feil i kallenavn, eller passord. Såe.. da sliter man litt. Blir ikke noe vatsim på meg. Har du prøvd å bytte kallenavn? det kan jo hende at det du bruker er opptatt og da kommer du ikke inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Har prøvd det, men det funker ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Winther Farstad Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Hei Einar.. Jeg er broren til Johannes Farstad, ofte gjest her.. Jeg har lyst å begynne som atc, men trenger info/opplæring først. Jeg ser dere hadde noe i går, men jeg rakk ikke sjekke før idag. Når er neste opplæring? Jeg håper på raskt svar. vennlig hilsen Christian F. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Dersom det er info om ATC så finner du en menge info på vACCNorway sin webside, samt på VATSIM. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med opplæring??. Du får forklare det litt mer detaljert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Winther Farstad Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hei igjen.. johannes sa at jeg måtte være med på noe info-greier før jeg kunne logge meg på. Jeg har prøvd å logge på men d går ikke.. Hva kan jeg gjøre da for å komme på nett med dere? Hvordan fungerer det ellers med prøver og sånt før man kan begynne virkelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Winther Farstad Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 hei igjen halvorsen.. Paøver å koble til procontroller som observer.. kobler på, men kommer opp ett chat vindu hvor jeg må skriv passord og lignende.. det får jeg ikke til.. hva er det til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.