Gå til innhold

Northwing


Anbefalte innlegg

Hei!

Ser av sidene til Radio 102 (www.radio102.no) at Coast Air fra og med i går la ned ruten Sola-Geiteryggen (Skien). Et nystartet firma, Northwing, starter imidlertid flyginger på ruten f.o.m. mandag 27. mars.

Er det noen som aner noe mer om dette Northwing, hvilke fly de flyr med, hvilke andre ruter de trafikkerer m.m.?

 

-Frode

------------------

SATNOR3

Event Coordinator

http://home.sol.no/%7Ees/" TARGET=_blank>ARTCC Norway

http://www.maeland.com" TARGET=_blank>www.maeland.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så vidt jeg vet eies Northwing av bla. annet tidligere Teddy Air eiere. Selskapet holder til i Sandefjord, men har også kontorer i Skien.

Nortwing opererer en 40 seters Fokker maskin av ukjent type.

På strekningen Skien-Stavanger vil Northwing benytte en av Teddy Airs gamle EMB-110 Bandeirante. Denne vil igjen opereres av det svenske selskapet Reguljair.......ganske komplisert spør du meg :-)

Ta disse opplysningene med en klype salt, siden dette er ting som jeg ikke har lest, men hørt.

Håper det var til hjelp.

Flyhilsen fra

Sigurd HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Sigurd Haugan Danielsen:

Ta disse opplysningene med en klype salt, siden dette er ting som jeg ikke har lest, men hørt.

 

Hei. Sjekka webben til Coast Air nå jeg og der står dette på siden for ruter:

Vi beklager så mye men grunnet streiken som har vært i selskapet må våre rutetider bygges opp på nytt og det vil sansynligvis bli betydelige endringer.

Så det er nok sikkert mye i det du har hørt. Jeg har og hørt at den streiken muligens kosta såpass mye for selskapet at det muligens kutter ut en hel masse ruter, da fortrinnsvis med J31. Slik at det blir satset mest på ATR. Men det ser vi når de offentligjør rutene på webben.

Jan Roar Rød

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...