Gå til innhold

VNH&LT


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

Er dere heldig får dere fyllt disse posisjonene. Hvem skal da være piloter?

Syns det går litt over stokk og stein når man skal ha ni-ti personer for å styre et lite VA. I det aldeles glimrende VA'et Virtual Coast Air Har vi "Sjæfen" og en som tar seg av helikopter-utsjekkene. Har lite peiling på hvor lang tid Einar bruker på VCA, men siden han har familie, driver på med PPL og samtidig har logget 6-700 timer så vilo jeg tro han har tid til det (har han ikke en stilling i VATSIM også?)

 

Er det så vanskelig å melde seg inn i et allerede startet VA? Bare lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at med en så stor adminsitrasjon vil det bare bli rot. Det blir mye frem og tilbake før du får gjort noe, noe som igjen reflekteres negativt til pilotene. Dessuten er ikke markedet for nye VA så stort nå, det kunne dere ha avklart på forhånd ved å foreta en liten analyse før dere startet opp. Om dere skal ha så mange i administrasjonen vil det sansynligvis bli flere personer i administrasjonen enn piloter.

 

Jeg anbefaler dere i det minste å ta en titt på guidene på flightsim.com for hvordan man starter opp et VA. Dere bør også ha innsikt i mange ting, som websider, flypainting, flyging osv. før dere starter opp. Belag dere på noen økonomiske utgifter og hundrevis av timer med arbeid før VA'et kommer i gang.

 

Dere bør også prøve å komme i kontakt med ledelsen i de selskapene dere baserer dere på, spesielt siden dere vil drive det så real som mulig. Der kan dere gjerne få litt mer inngående innsikt om selskapene og er dere heldig får dere også tilgang til OPS/SOP manualer osv.

 

Men jeg vil gi dere samme anbefaling som Håkon gav dere: Bli heller med i et allerede startet og veletablert VA. Prøv Virtual Coast Air som Håkon også sa. der har dere et godt og seriøst VA med alt fra mindre prop-fly til svære 747-400, pluss flere helikoptre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå tenkete jeg og Vegard og starte opp et VA vi tenkte kom til å bli genialt joda Virtual Norsk hellikopterservice & lufttransport. Noen som er med??

 

Vi trenger:

 

Piloter

Fleetmannager(e)

Painter(e)

webdesigner

webhoster

kontaktperson(er)

Routemannager

osv. alt som er i et Real flyselskap.

 

Hilsen:Per-Kristian

 

jeg lurer på hva dere to "sjefer" skal gjøre, jeg?

 

Jeg må si meg enig med Arild.

Hva skal egentlig du og vegard gjøre?

Jeg kommer til å måtte ta på meg mye jobb som webdesigner: Ha kontroll over poeng, oppdateringer av siden osv.

 

Jeg bare lurer ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere heldig får dere fyllt disse posisjonene. Hvem skal da være piloter?

Syns det går litt over stokk og stein når man skal ha ni-ti personer for å styre et lite VA. I det aldeles glimrende VA'et Virtual Coast Air Har vi "Sjæfen" og en som tar seg av helikopter-utsjekkene. Har lite peiling på hvor lang tid Einar bruker på VCA, men siden han har familie, driver på med PPL og samtidig har logget 6-700 timer så vilo jeg tro han har tid til det (har han ikke en stilling i VATSIM også?)

 

Er det så vanskelig å melde seg inn i et allerede startet VA? Bare lurer....

 

Litt off topic, men den flight generatoren på Virtual Coastair sine sider er skikkelig kuul. Noen som vet om det finnes lignende flight generatorer som dekker større deler av verden? Fint å få generert i stedenfor bare å finne på distansjoner selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...