Gå til innhold

Hva er Vatsim, hvordan kan man fly?


Kim-Remi Sandvær

Anbefalte innlegg

Altså, det er absolutt å foretrekke at man skriver på bokmål, slik at det er lettere for folk å forstå. Dessuten så synes jeg du kunne brukt en litt mer vennlig tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig, ALLE MÅ skrive bokmål... For dialekter er jo helt umulig å skjønne ""

 

*ironi ironi*

Hehe, synes nå du sliter litt med å forstå hva jeg sier når jeg snakker trøndersk!

Men jeg innretter meg etter flertallet og både snakker og skriver bokmål når det er flyrelatert, iallefall når det kommer til flight simulator.

Jeg synes også at den personen som ha linken burde ha en litt annen tone, det er mulig at det var ment som en spøk, men en slik tone kan vi spare oss vi forummedlemmer imellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig, ALLE MÅ skrive bokmål... For dialekter er jo helt umulig å skjønne ""

 

*ironi ironi*

Hehe, synes nå du sliter litt med å forstå hva jeg sier når jeg snakker trøndersk!

Men jeg innretter meg etter flertallet og både snakker og skriver bokmål når det er flyrelatert, iallefall når det kommer til flight simulator.

Jeg synes også at den personen som ha linken burde ha en litt annen tone, det er mulig at det var ment som en spøk, men en slik tone kan vi spare oss vi forummedlemmer imellom!

 

Derfor du snakkes bokmål når vi flyr ""? La merke til en gang når atc på oslo var trøndersk, så switchet du over til det. Og neste gang jeg snakket med deg så pratet du bokmål. Ble litt forvirret jeg "". Men altså, har ikke noe problem med å forstå trøndere. Kanskje littegranne vanskelig til tider, når dere kommer med de der lokale ordene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig, ALLE MÅ skrive bokmål... For dialekter er jo helt umulig å skjønne ""

 

*ironi ironi*

Hehe, synes nå du sliter litt med å forstå hva jeg sier når jeg snakker trøndersk!

Men jeg innretter meg etter flertallet og både snakker og skriver bokmål når det er flyrelatert, iallefall når det kommer til flight simulator.

Jeg synes også at den personen som ha linken burde ha en litt annen tone, det er mulig at det var ment som en spøk, men en slik tone kan vi spare oss vi forummedlemmer imellom!

 

Derfor du snakkes bokmål når vi flyr ""? La merke til en gang når atc på oslo var trøndersk, så switchet du over til det. Og neste gang jeg snakket med deg så pratet du bokmål. Ble litt forvirret jeg "". Men altså, har ikke noe problem med å forstå trøndere. Kanskje littegranne vanskelig til tider, når dere kommer med de der lokale ordene.

Stemmer det, switcher litt mellom trøndersk og bokmål, snakker somregel trøndersk når Ivar Hakali sitter som ATC, siden han er trønder selv.

Men ellers snakker jeg kun bokmål, båte til ATC og til Julian når jeg flyr sammen med han, noe jeg tenker han er takknemmlig for..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor du snakkes bokmål når vi flyr ? La merke til en gang når atc på oslo var trøndersk, så switchet du over til det. Og neste gang jeg snakket med deg så pratet du bokmål. Ble litt forvirret jeg . Men altså, har ikke noe problem med å forstå trøndere. Kanskje littegranne vanskelig til tider, når dere kommer med de der lokale ordene.

F.eks: karsk ""

 

Jeg synes og du kunne brukt en annen tone, men har ikke noe problem med at folk skriver trøndersk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, switcher litt mellom trøndersk og bokmål, snakker somregel trøndersk når Ivar Hakali sitter som ATC, siden han er trønder selv.

Men ellers snakker jeg kun bokmål, båte til ATC og til Julian når jeg flyr sammen med han, noe jeg tenker han er takknemmlig for..!

 

Det er jeg utrolig glad for ""

 

Men den gangen du og jeg fløy hjem fra Trondheim, og Ivar Hakli var ATC, da var det sånn passe øre-terror... ""

 

Jaja Ivar, ikke din skyld at du er trønder... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor du snakkes bokmål når vi flyr ? La merke til en gang når atc på oslo var trøndersk, så switchet du over til det. Og neste gang jeg snakket med deg så pratet du bokmål. Ble litt forvirret jeg . Men altså, har ikke noe problem med å forstå trøndere. Kanskje littegranne vanskelig til tider, når dere kommer med de der lokale ordene.

F.eks: karsk ""

 

Jeg synes og du kunne brukt en annen tone, men har ikke noe problem med at folk skriver trøndersk

Hehe, var nok ikke slemt ment..

Børge er en god bekjent av meg, og det kan vel overraske de fleste at jeg snakker trønder i det ene øyeblikket og bokmål i det andre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det er absolutt å foretrekke at man skriver på bokmål, slik at det er lettere for folk å forstå. Dessuten så synes jeg du kunne brukt en litt mer vennlig tone.

 

 

 

Skal si deg en ting BØRGE...... """"""

 

NU E Æ-Æ-Æ-Æ FÅRRBANNA.... """"

 

Selv om jeg hjelper HAN trenger IKKE dere å blande DERE inn i DET....

 

Og Èn Ting TIL Jeg hadde IKKE en "stygg" tone.... Det er noe DU fant på i hodet DITT.........*BASTA BOMM*

 

 

+ En ting til hvis dere trudde at det me at jeg skreiv: "om æ gidd ikke å forklare det?: NEI" så er ikke det en forhådsvis "stygg" tone...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange med mensen her ser jeg. Ja han er 13 år og dere som hakker på Stian er nok ikke engang det. Dette er da pisspreik. Jeg så ingen ting gæli i det innlegget han kom med. Masse hjelp var det også i det. Synes mere dere fokker oppunder enn å løse det dere mener er galt. At han skriver på dialekt er vist nok ikke noe problem for folk ser det ut som. Dere skjønte jo innlegget. Synes personlig dette var veldig urettferdig mot en Finnmarking ja.

 

sett fra mine øyne ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian, ikke for å rakke ned på deg men nå synes jeg du overreagerer litt her.

Selv er jeg fra Tronheim, og får litt dritt av den grunn, men man må tåle slikt når man ikke kommer fra Norges hovedstad.

Jeg tror nok ikke det var bare Børge som synes du hadde en litt skarp tone der, de flese opplevde det nok slik hvis du leser litt nedover forumsiden.

Jeg må beklage om du følte deg truffet av min kommentar, det var virkelig ikke meningen.

Ønsker jo bare at alle har en vennlig tone mot hverandre, og respekterer hverandre unasett hvor i verden de kommer fra..

Selv om det er fra "Trønderland" som min gode kamerat Julian Barratt-Due kaller min hjemby... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% på Stian`s side, han har jo absolutt ikke sagt noe galt!

 

Kim fikk svar på det han ønsket, og dermed var egentlig dette diskusjons-temaet avsluttet, men neida, her kommer dere ut for å pirke på vær minste detalje... Syns dette er helt på jordet, og støtter Stian som sagt 100%

 

Ivar, jeg sier igjen når jeg leser ditt tåpelige innleg, at jaja, det er ikke din skyld at du er trønder!

 

For dere som syns jeg og Ivar er litt frekke her, så er det fordi at vi er såpass gode venner, at det jeg nå uttalte faktisk bare skaper en god latter for oss begge! men jeg skjønner jo at flere her på forumet syns den slags ironi er grusomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Julian for at En anna person kan stoppe dette å prøve å få i haue på de folkan at det ikke var noe galt...men men da fra min side er diskusjonen AVSLUTTET...

Det er jo opp til hver og en hvordan de tolker måten du skrev det første innlegget på.

Jeg opplevde det som fientlig, Julian gjorde det ikke, slik er det bare..

Men, jeg er ikke ute etter å ta noen, så du får ha en fortsatt flott uke!

 

Julian; hva i helve*te mente du med tåpelig innlegg, ta i ...... å hold kjeft da!.......... Kamerat! ""

Men la oss ikke drøye denne "leke slosskampen" vidre, jeg har fått sagt mitt, og du har fått sagt ditt..

La oss bare get back in the air! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå fikk jeg egentlig lyst til å skrive et eitrende forbanna innlegg her, men for å heve meg over visse andre "(u)modne" personer i dette forumet skal jeg ta det hele med en rolig, avslappet og høflig tone.

 

Nå må det jo nesten diskuteres om det skal praktiseres aldersgrense på dette forumet, da det til tider blir postet alt for mange useriøse og tanketomme innlegg.

Du kan jo spørre deg selv Stian, hvor seriøs tror du at du virker for en fra sør-norge dersom du slenger ut et usammenhengende og dialekt-påvirket innlegg, som i tillegg har en sur ettersmak av hovmodenhet? Jeg håper at vi i fremtiden klarer å styre oss for disse hormon-påvirkede utbruddene, og at vi oppfører oss som siviliserte, dannede mennesker. "Vær som andre slik som du ønsker at andre skal være mot deg" -sitat slutt.

 

God kveld ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager Børge at Jeg er 14 år..det tror jeg ikke har så VELDIG mye å si...

 

Det er jo ganske mange voksne folk på dette forum som oppfører seg VELDIG barnslig til tider....

 

bl.a deg....

 

å minner igjen om at mitt innlegg var ikke ment til å ha en "stygg" tone....

 

Men nok om det...la oss nå ikke diskutere mere om dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stian, jeg er enig med deg!

Jeg er også 14 år, og enkelte her på forumet kan til visse tider oppføre seg rimelig barnslige. Slike tanker velger jeg forøvrig å diskutere med kun meg selv.

 

La oss nå diskutere sak - og ikke person!

 

Da vil det nok bli ganske så mye triveligere her for alle parter!

 

Ellers vil jeg takke alle sammen for svar - det hjalp godt på!

 

Ønsker dere en fortsatt hyggelig natt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ganske mange voksne folk på dette forum som oppfører seg VELDIG barnslig til tider....

 

bl.a deg....

 

Nå er ikke jeg så "voksen" at det gjør noe da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...