Gå til innhold

Windows2000


Bjørn Granvang

Anbefalte innlegg

Windows 2000 har blitt lansert og det jeg lurer på er om den liker FS98 eller FS2000 særlig godt. Windows98 har bare vært frys og heng så lenge jeg har hatt den og trenger noe bedre snart. Så jeg bare lurte på om noen har installert dette nye «vidunderet»? Og virker det som det skal med FS'ene?

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Bjørn Granvang:

Windows 2000 har blitt lansert og det jeg lurer på er om den liker FS98 eller FS2000 særlig godt. Windows98 har bare vært frys og heng så lenge jeg har hatt den og trenger noe bedre snart. Så jeg bare lurte på om noen har installert dette nye «vidunderet»? Og virker det som det skal med FS'ene?

Mvh

Bjørn

Hei, Virker bra det, men siden win2000 ikke er noe spill OS så vil du neppe få samme ytelse med Win2000. Win2000 er jo en ny utgave av Win NT. Etterkommeren til win98 kommer i sommer og heter Windows Millennium, og er laget for hjemmebruk, spill.

Men bevares, har du en rask maskin så kan du bruke win2000 og fs2000 greit, for da gjør det jo ikke noe om du mister noen fps [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Har man knapt med fps i fs2000 fra før så .....

Jan Roar Rød

[Edited by Jan Roar Rød 04-03-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Win2000 siden Beta 2 nå.

Stabil på spill ble den vel ikkje før RC2 utgaven kom, og release utgaven er ganske grei.

No er det riktignok ein update ute for å bedra spill-funksjonaliteten ein del, men eg har ikkje prøvd denne.

Eg får faktisk nesten samme framerate på Windows 2000 som på Windows 98.

Det som er et problem er at FS2000 låser seg hver gang eg prøver å fly i Norge. Det virker i ca. 15 sekunder så låser programmet seg.

Andre som har tilsvarende erfaring?

Ellers kan eg melde at FS98 fungerer veldig greit på Win 2000 release versjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Flightsim 2000 på Windows 2000 beta 3 like før i januar og hadde ikke noen problemer med det. Bare vær OBS på at dll-filen for kommunikasjon med andre programmer (som f.eks. Squawk Box og Real Weather).

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har over lengre tid testet Windows 2000 med forskjellige applikasjonstyper, og har hatt betydelig mindre problemer enn med de tidligere Windows, så dette ser lovende ut. FS2000 er ikke testet hos oss, men har andre tester som skal tilsvare dette.

Med vennlig hilsen

for Komplett Data AS

Andreas Skotner

Software

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører win2000 med fs2000. Min maskin er en PIII-500 196mb, Creative TNT2 Ultra 32mb. NTFS

Dette går like glimmrende som under win98 hos meg bortsett fra 1 ting. Noen fly som f.eks en 757-200 med spesial night-lighting effekter får jeg meldingen "Coult not display model". Det samme med den nye russiske flyet også. Dette virker dog meget bra under win98 så det må være noe merkelig her. Følgende av dette er i hvertfall at jeg ikke kan fly med disse maskinen..

Etter å ha installer win2000. La jeg inn win98 også. (Mikket til dualboot etter win2000 installsjonen. Det er et par ting her som må huskes på å gjøre for å kunne ordre dette etter at win2000 er installert. Søk på knowledge basen hos microsoft.)

Mvh

Jan Roger

Mvh

Jan Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...