Aleksander Berge Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 HEI HEI! Er det noen av dere her som har flydd eller vært passasjer på en flight mellom Sola og Flesland? Det jeg lurer på er hvor høyt et Braathens-fly går på denne korte ruten? Det kan vel ikke gå så fryktelig høyt... Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Meg har vært passasjer på strekningen Sola-Flesland med Widerøes Dash8-Q402, reg: LN-WDZ Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 De er vel oppe i et par og tyve tusen fot tror jeg, men blir vel ikke der så veldig lenge.. Siter
Sindre Hebnes Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Braathens sine 737 er pleier å fly ENZV - ENBR FL140 og ENBR - ENZV FL130 Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Ikke mer? Nei nei.. syns det var litt lavt jeg da.. Siter
knut_ekerum Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Nå rekker de jo kanskje ikke å gå opp til 35 000 fot heller da men... Blr jo rett opp og ned igjen... Siter
Aleksander Ekeland Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Det er riktig at Braathens sin 737 pleier å cruise i FL 140 som det ble nevnt! Fløy selv fra Flesland til Sola forrige uke med BU 0354 og da opplyst kapteinen at vi fløy i FL 130... Siter
Roy Gjæringen Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Fra Kristiansund til Molde, en 15 min flytur, sa kapteinen at han var på FL9. Det er en fin flytur med høye fjell langs kysten, spesielt en klarværsdag. Siter
K F Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Fra Kristiansund til Molde, en 15 min flytur, sa kapteinen at han var på FL9. Det er en fin flytur med høye fjell langs kysten, spesielt en klarværsdag. Du mener vel FL90? Men ruten er ikke i bruk nå lenger da.. Siter
Roy Gjæringen Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Sorry.. mente selvfølgelig FL90, altså 9000 fot *kremt* denne varmen.. hehe Er ikke ruten i bruk? Da er det vel vanskelig å komme seg raskt fram i Møre? Husker for et par år siden at det var et selskap, ganske site ett som fløy småfly, som startet direkte rute ifra Kristiansund, og til Ålesund. Dem hadde også flygninger til Torp. Husker jeg ikke feil. Siter
K F Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Er ikke ruten i bruk? Da er det vel vanskelig å komme seg raskt fram i Møre? Husker for et par år siden at det var et selskap, ganske site ett som fløy småfly, som startet direkte rute ifra Kristiansund, og til Ålesund. Dem hadde også flygninger til Torp. Husker jeg ikke feil. Ja, det er nok tregt og komme seg fram.. tidligere i dag gikk det ikke ann i det hele tatt faktisk.. I dag står det 16 rutefly på Kvernberget fordi Arø var sperret av Selv har jeg flydd Molde-Kristiansund en del ganger når jeg var liten og da var det disse biene som var i bruk. Når var det du fløy da? Må vel ha vert en stund siden det.. Siter
Roy Gjæringen Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Det var da jeg var lærling oppe i Kristiansund fra 1998 til 2000. Det var da Norwegian Air Shuttle som fløy Bergen - Kristiansund ruten, med som oftest mellomlandinger på Molde. Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt. Siter
K F Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt. Jeg har aldri hørt eller opplevd det, men det kan jo hende.. når var det du hørte dette da? Siter
Roy Gjæringen Skrevet 16. juli 2003 Skrevet 16. juli 2003 Det var noe kapteinen sa da han skulle gå inn for landing. Måtte ta en Visual approach uten bruk av ILS. Sikkert bare noe midlertidige problemer da. Siter
Aleksander Berge Skrevet 17. juli 2003 Forfatter Skrevet 17. juli 2003 Braathens bruker FL140/FL130 Så enkelt kan det gjøres. Takk. Siter
Helge Bø Skrevet 17. juli 2003 Skrevet 17. juli 2003 Stemmer ikke det at Molde Lufthavn har hatt problemer med ILS frekvenser, eller hva det var, som gjorde at dem måtte fly inn manuelt? Syntes å ha hørt noe slikt. Hadde problemer ja, GS gikk for lavt slik at pilotene fikk terrain-warning. Den ble justert opp med 500 fot på det aktuelle punktet, og var ute av drift i en periode mens dette ble fikset. Men hva i alle dager skal man med en flyrute mellom Molde og Kristiansund? Jeg var nettopp der oppe, og kjørte mellom de to byene på ca en time, via Krifast... Fløy forresten hjem med BU356, iflg den vakre kvinnelige piloten så var vi på FL190 fra Flesland til Sola...men med litt omvei, tok av på bane 35 og landet på 36 Siter
K F Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Men hva i alle dager skal man med en flyrute mellom Molde og Kristiansund? Jeg var nettopp der oppe, og kjørte mellom de to byene på ca en time, via Krifast... Tror ikke Molde - Kristiandsund var en rute i seg selv, tror det var mer sånn at viss noen skulle f.eks til Bergen så fylte de på litt folk i Molde fløy til Kristiandsund for å fylle på med litt folk og så dro de til den egentlige destinasjonen. Hva synes du om moldejazzen da Helge? Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Nå rekker de jo kanskje ikke å gå opp til 35 000 fot heller da men... Blr jo rett opp og ned igjen... Skulle de ha fløyet FL350 hadde de nok fløyet forbi sola før de har nådd crushøyden. Siter
Helge Bø Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Hva synes du om moldejazzen da Helge? Dro videre fra Molde før jazzfestivalen og Sharon-styret. For å være ærlig så har ikke Molde så mye å by på om man er der som turist bortsett fra naturen, det er vel egentlig slik med de fleste småbyer. Men det nye hotellet ved stadion var supert. Hadde rom i 10.etasje med fantastisk utsikt over Romsdalsfjorden, og like under finalen til Årø Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.