Agnor Bertheussen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 SAS-Kart eller Jeppesen sine kart? Hvilke foretrekker dere? Tenker på innflygings kart samt SIDs og airport facility eller noe slikt Abbonerer på AIP men skal få en bunke med alle kartene fra SAS også. De må være brae de, for både SAS og Widerøe bruker disse og er meget fornøyde med de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har ikke sett SAS kart. Bare i virkeligheten. Bruker AIP kart. Har også et fra Luftfarstverket, som ikke kan skaffes sånn uten videre. Har da hele sør-norge foran meg. Men også jeppesen, har jeg som PDF format. De er flotte og oversiktlige. Abbonerer ikke på AIP selv, men har lastet ned her fra FS.no. Men det er galt med serveren, slik at enkelte karter ikke er tilgjengelig for øyebliket. Kunne du tatt kopi av SAS kartene og sendt til meg. Er det lovlig? Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har også et fra Luftfarstverket,som ikke kan skaffes sånn uten videre.??? Hva mener du ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken-Robert Bjørkli Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har også et fra Luftfarstverket,som ikke kan skaffes sånn uten videre. Hva mener du med det ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ja,men så fint da. Da er vi to som har karter derfra. Jeg har papir utgave. Flott å se på. Fint at du også har da. Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Lima Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Abbonerer på AIP men skal få en bunke med alle kartene fra SAS også. De må være brae de, for både SAS og Widerøe bruker disse og er meget fornøyde med de. Hei, Widerøe bruker Jeppesen-kart. I tillegg har Widerøe egne "røde" kart for motorkutt (single engine), som er spesiallaget for Widerøe. Både Jeppesen og SAS er egentlig bedre å bruke i fly da disse kommer i A5-format. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg regna med Widerøe hadde SAS kart på lisens. Trodde ikke de brukte Jeppesen. Jeg for min del har fått et inntrykk av at SAS sine kart er veldig mye bedre for bruk i Skandinavia i og med at SAS selv har vært med å utvikla dem. SAS flyr jo stort sett her da, så da er nok kartene også litt spesiellt laget for situasjonen også. Er det noen som vet om man kan få kjøpe SAS-kart, eller er det bare jeg som er heldig som får tilsendt 500 stk (A5) kart i posten, gratis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Får jeg spørre hvordan du fikk tak i dem? Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl R Pettersen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ditto Ådne Hvor fikk du tak i Jeppesen kart (som jeg liker bedre enn AIP/N) som PDF? Har noen få Jepp-kart, som er alt for gamle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Pappa hadde noen liggende. Han har PPLA/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg fikk det på internett, i 98 eller 99. Jeg var den siste som fikk de. Helt gratis. Bruker de aldri, bare for pynt. Det er nærmest hellig. Det er alle radialer, og TA rundt flyplasser, samt høyder du skal fly i . Og det er selvfølgelig fargekode, for å ikke blande sammen. Det er kun for sør-norge, og de tilhørende kontroll sentrene er med. Riktig så flott. Til vanlig bruker AIP/Jeppesen. De er fine og oversiktlige. Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon Helgesen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ådne! Tar du med deg disse på årsmøtet? Må jo se nærmere på disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Og ang. SAS sine kart. Jeg ble kjent med en som jobber på Gardermoen, på Opperativ avd. eller noe slik jeg ikke husker navnet på. Jeg ble satt over til han en gang jeg skulle spørre om noen flyruter. Vi begynte å prate og plutserlig hadde det gått 1 og en halv time. Han lærte meg masse om innflyginger og prosedyrer og kartlesing osv. Jeg fant ut at jeg skulle ringe han dagen etterpå, for å spørre om jeg kunne kjøpe noen SAS kart, men han sa de ikke var til salgs, som han viste i alle fall, men han skulle unntaksvis sende noen SAS kart som var noen uker gamle. Det kommer nye kart hver dag. Helt sykt. Jeg spurte om det var nermere 100 stk eller noe slikt og han svarte, over 500! Han tok adressen min, og skulle sende det som en pakke i posten (Her nytter det ikke med noe brev) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Bare hvis du lover å ikke søle på det. Det er et stort kart. Men det er flott!! Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 hehe... mine er A5 format... halv A4 størrelse *gleder meg* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Sender deg i mail innen en time. Må bare lande på Gardermeon først! Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Det er bra hvis du kan forklare det ja Jeg er på tur fra Tromsø nå i regnvær med en værhard Dash8. (fanda) Skal til Evenes for så å dra videre til Bodø. Bodø-TrHeim med 737. Og Tr.Heim - Gardermoen med 747. (Charter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Svar på mailen din er sendt til deg! Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agnor Bertheussen Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 Du må svare på agnorb@organizer.net Den andre er helt klikka... (telenor altså) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Har også et fra Luftfarstverket,som ikke kan skaffes sånn uten videre. Kan du fortelle litt nærmere om dette? VFR? IFR? Størrelse, målestokk osv. mvh, Ole Martin Walberg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ådne Lie Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Kartet er et Enroute og viser alle høyder og radialer en skal fly. Samt frekvenser, og inndelingen av kontroll senter. Viser også NAV2 og ADF. Det er to fargekoder på det slik at ikke skal blande de ulike høydene. Målestokk 1:2.000.000 . Utstedt 15 juli 1999. SAmt at det viser de ulike klassene i høyder. Det er tre A4 som er inntil hverandre. Her har du full kontroll over Sør-norge. Bruker aldri kartet. Det er for pynt, men det er veldig fint. Ådne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Dette er et Enroute Chart lower airspace som finnes i AIP ENR 6.2-1/3/5/7 og 9 (hele Norge inklusive Svalbard) tilsammen 5 A3 ark. Oppdateres støtt og stadig, siste rettelse er datert 15/5 2003. Ligger også på CDen for de som har den. HPS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Hadde en mistanke om at det var noe sånt! Det er vel ikke så hardt å skaffe Ådne? AIP får man hos Norsk Aero AS - Publikasjonsavdelingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.