Lars K. Rønes Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Så i dag 2 F16 fly som flydde i en løs formasjon, og i går var der 4 stk i følge noen jeg pratet med.. Hva er det som skjer i Ålesund? Øvelse eller noe? Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunbjørn Øfsti Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Fløy 2 F-16 over her i dag også. Det samme skjedde mandag. Tror det er Ørlandet som har en eller annen form for øvelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Fra Ørlandet, Rygge, og Bodø, er det ganske konstant F-16 trafikk, ut til alle retninger. Og så snart en F-16 tar av er det jo en øvelse. De er jo ute for å trene...om så bare for flytreningen. De driver jo ikke noe passasjertransport. Hver eneste flight er nøye forberedt på forhånd om hva som skal skje og hvor de skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Tja, men det er ganske sjeldent at man ser F16 over Ålesund, og opptil 4 på en gang... Det er enda mer sjeldent... Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_ekerum Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Behøver ikke være en øvelse (ikke trening, men ordentlig øvelse) selv om det flyr en F-16 eller to over. Kommer over Oslo støtt og stadig... Så for noen dager siden en over her, som tok noen heftige rolls! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kan dette ha noen link til det som skjedde på Vinstra i dag mon tro? Var i alle fall helsprøtt nok å fly så lavt i dette dalføret, mens skodda ennå lå tett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Glad jeg bor i Bodø. Her er det heller uvanlig hvis det ikke suser en F-16 eller to over hodet ditt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arild Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kunne godt vært F-16, men i disse dager er det USAF F-15 på Ørlandet som man også kan risikere å observere. Har sett disse både i går og i dag, med en merkelig men flott lyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Forvaret kan finne på å trene hvor som helst. Jeg husker veldig godt en episode for 3 år siden. Tror det var en Nato-øvelse som pågikk. Ved fergekaia på Vågan (ved FKN Reitan 3 mil øst for bodø) kom jeg kjørende forbi med motorsykkel, da jeg oppdaga et svært missil-batteri som sto på utkjøringen til kaia. Nyskjerrig som jeg er måtte jeg jo stoppe å se litt nærmere på det. Ca 5 sekund etterpå kom det 4 tyske Tornado-fly brølende i ca 20-30 meters høyde, i tur å orden rett mot batteriet som jeg sto å beundret på ca 1m avstand. Kan virke som de brukte missilbatteriet som "mål" ja... Jeg trudde rett å slett jeg skulle få hjertefeil!! Kunne gått virkelig galt i buksa!! Som sagt... forsvaret trener hvor som helst! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Fra Ørlandet, Rygge, og Bodø, er det ganske konstant F-16 trafikk, ut til alle retninger. Ehem...er ikke videre mye F-16 trafikk fra Rygge lenger...om du ikke har fått det med deg så har 332 blitt flyttet til Bodø, så de eneste "jagerene" som oppererer fra Rygge nå er eks 336 F-5'er... Hva F-15 angår, så har også jeg opplevd disse, og er enig i at lyden rett etter at de har passert er ganske spesiell ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Jeg har bare fått inntrykk av at det var mye trafikk på Rygge ...har personlig aldri sett noe aktivitet der nå jeg har farta forbi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Nei, er svært lite nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 2. juli 2003 Del Skrevet 2. juli 2003 Kunne godt vært F-16, men i disse dager er det USAF F-15 på Ørlandet som man også kan risikere å observere. Har sett disse både i går og i dag, med en merkelig men flott lyd. Kan dette forklare de to F-15 flyene jeg mener å ha oppservert litt over fræna i Møre og Romsdal? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 3. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2003 Kunne godt vært F-16, men i disse dager er det USAF F-15 på Ørlandet som man også kan risikere å observere. Har sett disse både i går og i dag, med en merkelig men flott lyd. Fy steike! Da hadde jeg rett! Jeg syntes jeg så 2 halefinner på de, og tenkte: Det der er vel F15? Men så tenkte jeg en gang til: Neeeei.. Er vel ingen F15 i Norge vel? Jaja, var sikkert bare sola som gjorde det, sikkert F16 Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jardar Haddeland Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Stemmer at det er blitt lite flyging fra Rygge den siste tiden, men de tre-fire siste dagene har jeg sett mer aktivitet enn på lenge. Dessuten er det litt aktivitet der etter mørkets frembrudd... \\\\Jardar (tidligere F-16 tekniker fra Rygge...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Halsteinrud Brende Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Dessuten er det litt aktivitet der etter mørkets frembrudd... Hørtes litt Area51-aktig ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 Stemmer at det er blitt lite flyging fra Rygge den siste tiden, men de tre-fire siste dagene har jeg sett mer aktivitet enn på lenge. Dessuten er det litt aktivitet der etter mørkets frembrudd... \\\\Jardar (tidligere F-16 tekniker fra Rygge...) Ble litt fascinert av navnet ditt... Jeg oeg en kammerat satt for et par uker siden og diskuterte om hvor tøft navnet Jardar egentlig var, etter at jeg hadde hatt en rollespill figur ved samme navn Ja, har vært litt aktivitet den siste tiden, sett et par F-5'er, og så to tyske Phantoms, for noe jeg tror kan ha vært en uke siden...tidsbegrepet er ikke så lett å holde styr på i disse ferie tider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jardar Haddeland Skrevet 3. juli 2003 Del Skrevet 3. juli 2003 He he... Tøft navn? Jo, takk! Jeg hatet det da jeg var liten, men det går bedre nå... He he... Vi er faktisk ca 300 i Norge med det navnet. Så da vet du det! Og hva Area51 angår, he he... Det foregår nok mye mer enn mange av oss aner. Men det er vel like greit å ikke bry seg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.