Aleksander Berge Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 Hei hei! Her er et spørsmål: Får propellfly, som Dash 8 pushback på disse flyplassene: -Harstad/Narvik Lufthavn, Evenes (ENEV) -Trondheim Lufthavn, Værnes (ENVA) -Billund Lufthavn (EKBI) -Bergen Lufthavn, Flesland (ENBR) Vennlig hilsen Aleksander Berge Siter
TOS Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 På Flesland, får fly som står på Gate Pushback. Om Dei står på "parking" litt nordanfor terminalen, får dei ikkje pushback då dei då kan taxe rett ut på taxebanen. Siter
NN Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 Torstein: Hva med ENSO da =) ? får dem pushback fra gate der? Siter
TOS Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 Er litt i tvil faktisk.. men eg trur ikkje dei får pushback på Stord hehe... Flyet står vel på tvers av Gate der så den berre fortsette rett fram og til Venstre ut på Bane 15/33.... Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 Hmm, det er riktignok sikkert snart et år siden jeg var på Stord, men jeg kan aldri huske og ha sett noen gate der ? Siter
TOS Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 hehe med gate meinar eg terminalbygg. Beklagar feilen. Siter
Kjell Arild Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 For Værnes er vel svaret både ja og nei. Parkerer DASH'en ved en av broene (31-37) vil de dytte den ut igjen. Bruker den 38 og høyere svinger den ut for egen maskin ved avgang. Unntaget er vel Q400 som ikke svinger ut for egen maskin, men får pushback. Siter
Aleksander Rønning Skrevet 3. juni 2003 Skrevet 3. juni 2003 På grunn av de kraftige motorene,da? Siter
Kjell Arild Skrevet 4. juni 2003 Skrevet 4. juni 2003 Jeg må korrigere meg selv litt, jeg har faktisk sett Q400 svinge ut selv også. Den parkerer alltid på 41/42 på Værnes (utland). Hvorfor det varierer mellom det ene og det andre her er jeg ikke sikker på. Siter
Tom Strøm Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 Ja, Dash-8 får også pushback på Evenes. Unntaket er hvis de ikke står med nesen inn mot gaten av en eller annen grunn. Da trenger de jo naturligvis ikke pushback Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 8. juni 2003 Skrevet 8. juni 2003 På grunn av de kraftige motorene,da? Neppe.. Faktum er at Q400 er lengre enn sine småsøsken, og trenger mer plass for å snu. Alle Dash'ene snur selv i København, så alt avhenger av tilgjengelig plass... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.