Gå til innhold

Innstal. av scenery !


Lars Damgaard

Anbefalte innlegg

Takk for hurtige svar, Sean og Arne. (Hvem er forøverigt dem flotte dame du bruker som logo?)

 

Idet jeg overhovedet (næsten) ikke kan læse Engelsk, er jo en "gammel mand", fatter jeg godt nok ikke alt hvad der står i reatmee/læsher filerne.

Jeg har forsøgt at legge >FOX CAMP< og >LUKLA< inn. Men feks i Lukla ligger RW uten for fjeldene. Og i Fox Camp ligger hytterne ute i vannet!!! Og det er faktisk temmelig frustrerende at flyve efter "".

 

Hvis jeg må "komme tilbage" senere i kveld, og forklare nøjaktig hvad det er jeg har problemer med, ville jeg blive MEGET lykkelig.

Jeg mener selvfølgelig at hvis dere gider at gi meg et svar.

 

Mange takk, så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars! Siden jeg har snakket varmt om Fox Camp et annet sted her, skal jeg forsøke å gi en liten oppskrift på hvordan du kan legge det inn:

Åpne zip-fila i en foreløpig mappe (jeg pleier å bruke ei mappe jeg har kalt Unzipped). I denne mappa lages det nå ei ny mappe som har fått navnet Fox Camp (og tre nye mapper inne i denne igjen som heter Readme's, Scenery og Texture).

Av en eller annen grunn anbefales det å legge sceneriet utenfor fs2002. Personlig bruker jeg ei mappe jeg har kalt Flightsim til slike ting (det går f.eks. an å kalle den Scenery også). Nå kan du rett og slett dra mappa som heter Fox Camp og slippe den på den mappa du vil ha den i (den som hos meg altså heter Flightsim).

Nå kan du starte FS2002. Velg Settings, Scenery library, og deretter Add area. Du får opp en boks der du kan lete deg frem til den mappa du la Fox Camp i. Dobbelt-klikk på denne og velg Scenery. I adresselinja under står det nå noe slikt som C:\\Flightsim\\Fox Camp\\Scenery.

(pass på at det under adressefeltet er klikket av for "Use this scenery directly". Klikk OK og restart FS2002.

Enkleste måten å finne Fox Camp på er å gå inn på der du velger flyplass (current location) og deretter velge Addon scenery. Nå skal du finne den. Velg denne og et sjøfly, klikk "Fly now!" og plutselig ligger du fortøyd til brygga ved campen! (forhåpentligvis med hyttene godt plassert inne på land!). ""

Håper det går greit! (og det er kanskje noen som vet om bedre/raskere metoder for dette?)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars! Siden jeg har snakket varmt om Fox Camp et annet sted her, skal jeg forsøke å gi en liten oppskrift på hvordan du kan legge det inn:

Åpne zip-fila i en foreløpig mappe (jeg pleier å bruke ei mappe jeg har kalt Unzipped). I denne mappa lages det nå ei ny mappe som har fått navnet Fox Camp (og tre nye mapper inne i denne igjen som heter Readme's, Scenery og Texture).

Av en eller annen grunn anbefales det å legge sceneriet utenfor fs2002. Personlig bruker jeg ei mappe jeg har kalt Flightsim til slike ting (det går f.eks. an å kalle den Scenery også). Nå kan du rett og slett dra mappa som heter Fox Camp og slippe den på den mappa du vil ha den i (den som hos meg altså heter Flightsim).

Nå kan du starte FS2002. Velg Settings, Scenery library, og deretter Add area. Du får opp en boks der du kan lete deg frem til den mappa du la Fox Camp i. Dobbelt-klikk på denne og velg Scenery. I adresselinja under står det nå noe slikt som C:\\Flightsim\\Fox Camp\\Scenery.

(pass på at det under adressefeltet er klikket av for "Use this scenery directly". Klikk OK og restart FS2002.

Enkleste måten å finne Fox Camp på er å gå inn på der du velger flyplass (current location) og deretter velge Addon scenery. Nå skal du finne den. Velg denne og et sjøfly, klikk "Fly now!" og plutselig ligger du fortøyd til brygga ved campen! ( forhåpentligvis med hyttene godt plassert inne på land!). ""

Håper det går greit! (og det er kanskje noen som vet om bedre/raskere metoder for dette?)

 

 

Hvis ikke hyttene er på land, er det ikke riktig fs-versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...