Gå til innhold

737 med winglets....


Markus Stiris

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Tok en tur innom airlines.net og tittet på en del b737 bilder. Fikk da se at mange flyselskaper og modeller som var med winglets. Er dette noe som blir standard på boeing sine 737 fremover, slik det er på a 319 osv...Eller er dette noe fly selskapene må "bestille" ekstra?

Og har det evt. stor effekt på flyve egenskapene til flyet?

 

Markus

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare digger 737-800 maskinen som har Winglets. Jeg skulle ønske det var en skikkelig freeware fly av den typen, med wing view og hele pakken """"... Da hadde jeg vert fornøyd!! Jeg har funnet noen bra addons, men de er ikke laget i G-MAX, så de har ikke wing-view heller, noe som jeg synes er litt dumt. For de ser ganske så flotte ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg skal ikke si noe sikkert, men jeg finner ingen tekster på nettet som refererer til A320's "Winglets" som "Endplates" (eller variasjoner av ordet). Faktisk finner jeg ingen som bruker "Endplate" i den sammenhengen i det hele tatt. "Endplate" brukes iallefall ofte om adapter-plater i enden av pumper og elektriske motorer... ""

 

Derimot så betegnes de som "Wingtip-Fence" i 90% av tilfellene, og de resterende som "Winglets". På A320 altså...

 

På B737 omtales de som "Winglets eller "Blended Winglets" uten unntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...