svein nilssen Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Hei er det noen der ute som har ei cd md addons foreks fly og div til flightsim 2k2 pro som dem e villig til og sende kan event bytte i noe annet , sitter bare med isdn linje og det går for treigt og drive og laste ned please send meg en mail eller icq meg Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Fårstår jeg det slik at det er payware addons det er snakk om? Hvis det er det, vil jeg anmode deg å slette dette innlegget straks ! Det du utgir deg på nå, er staffbart og kan i værste fall føre til fengselstraff! Siter
Runar Hvitsand Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Regner med at det bare er freeware-saker han sikter til , ting som er i store filer slik at det tar lang tid å laste ned med ISDN. Er det payware han sikter til er jeg enig med deg der, slikt bør ikke spørres om . Siter
john eira Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 hvorfor er du så helvettes mistenksom??Svein,ja jeg har flere cd`r med masse addons+fly+diverse!Og det er ikke payware! Siter
Joacim P. Arnestad Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Ja, vi får da håpe det var free-ware sakene han sikter til. Men jeg kjenner meg igjen, det er ikke greit å f.eks laste ned lennart texturene når man er ISDN sliter..... Siter
svein nilssen Skrevet 10. april 2003 Forfatter Skrevet 10. april 2003 Nei det er ikke pay ware addons jeg er ute etter helt anminnelige freeware addons som man kan for eks laste ned her på flightsim.no og vet forskjellen på rett og galt da (ka som er straffbart eller ikke ) Siter
Gjest Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Bare så det er sagt: selv om det er freeware, kan man ikke distribuere cd'er med freeware uten at det er gitt tillatelse av den som har laget addon'ene. Freeware betyr ikke at man kan gjøre hva man vil med filene. Å brenne Cd med freeware addons til egetbruk er selvfølgelig lov, men skal man distribuere slike cd'er blir saken en helt annen. For å være på den sikre side bør man kontakte de som har laget addons som er tenkt distribuert på en slik cd. Jan Roar Rød Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Nei det er ikke pay ware addons jeg er ute etter helt anminnelige freeware addons som man kan for eks laste ned her på flightsim.no og vet forskjellen på rett og galt da (ka som er straffbart eller ikke ) Ok, beklager.. Må bare passe på litt vet du, man vet jo aldri! Siter
Mats Gjertsen Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Bare så det er sagt: selv om det er freeware, kan man ikke distribuere cd'er med freeware uten at det er gitt tillatelse av den som har laget addon'ene. Freeware betyr ikke at man kan gjøre hva man vil med filene. Å brenne Cd med freeware addons til egetbruk er selvfølgelig lov, men skal man distribuere slike cd'er blir saken en helt annen. For å være på den sikre side bør man kontakte de som har laget addons som er tenkt distribuert på en slik cd. Jan Roar Rød Tror ikke de bryr seg så mye om en lager en cd til en annen og sender den til han fordi han har isdn. Men om han tar betalt for det er det no annet Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Jeg tror nok det er slik at de som lager freeware helst ønsker at man skal laste ned produktet deres. Da kan de se hvor mange filer som lastes ned og om det er stor interesse for filene deres deres. Siter
Peter Nørkjær Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Tror ikke de bryr seg så mye om en lager en cd til en annen og sender den til han fordi han har isdn. Men om han tar betalt for det er det no annet Hvornår tager man sig betalt. Omkostningerne for skiven og porto. Hvad med en 10'er for besværet. Så tager man sig betalt.... Grænsen er meget hårdfin, og så bør man holde sig fra det, hvis man ikke vil gøre det gratis for andre. Når man begynder at kræve modydelser til dækning af skiver, porto, besvær, så er det tæt på at være brud på freeware-ånden. /Peter Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Hei for å holde det så stuerent som mulig, skal den du lager cd'en for stå for -innkjøp av cd(er) -sende denne over til den som skal laste ned/brenne cden -vedkommende kan ikke ta seg betalt for dette -med i konvolutten skal det også ligge ferdig frankert/adresert returkonvolutt. Dette høres forfærdlig kjipt ut,men hvis en skal følge reglene så skal han som står for nedlast/brenning av cd ikke ha noe betalt i det hele tatt,Da dette regnes om "salg av tjeneste". Jeg veit at dette høres veldig firkanta ut,men sånn er reglene. Det kan jo nevnes at en strengt tatt som nevnt tidligere skal søke om skriftlig tilatelse fra de som har laget det som bilr brent på cden om lov,men dette er noe jeg tviler på noen praktiserer,men skal en følge reglene så er det sånn Brgds sten "sqarehead" arne. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Herregud Det var ikke måte på... Fikk en kompis til å downloade ett par CD'er med masse FS-digg til meg. Brant det på CD. Er jeg lovbryter nå? Siter
svein nilssen Skrevet 11. april 2003 Forfatter Skrevet 11. april 2003 Hehe Tusen takk for alle positive svar Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.