svein nilssen Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Har sånn plutselig blitt litt presenil her husker ikke om nesen på concorden skulle være nede eller oppe under landing og er det noen som vet om en cockpit som er litt mer realistisk henn den som følger med Siter
Patrick Møller Johansen Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Jeg vil vil vel tro at nesa til Concorde styres sammen med flapsen. Derfor vil nesa være bøyd nedover under landing også. Siter
Arne Øverland Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Riktig. Pga sin store vingeflate flyter den bare på thrustsetting og angel of attack, derfor behivet for å senke nesen ved landing og TO Siter
svein nilssen Skrevet 10. april 2003 Forfatter Skrevet 10. april 2003 takk for alle svar vet at concorde ikke har flaps (lurer på kor lenge etter Take off og etter landing den Hever / senker nesen Siter
Gjest Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 takk for alle svar vet at concorde ikke har flaps (lurer på kor lenge etter Take off og etter landing den Hever / senker nesen Når den passerer 3000, 4000ft så går nesen opp. Det var ihvertfall da jeg fløy med den sist. Concorden har en veldig lang final. Ca 30-40 nm tror jeg det var. Under landingen hadde jeg en følelse at nesen var oppe i ca 30 grader. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Du finner svar på alle disse spørsmålene dine visst du søker på concorde i forumet og blar litt bakover i tid (I februar begynner det å bli interresant) Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Nesen holdes nede så lenge de flyr under eller akkurat 250knop. Var i hvert fall det kapteinen sa i Concorde filmen jeg har. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.