Gå til innhold

Bye bye Concorde bye bye....


TOS

Anbefalte innlegg

Det var god økonomi i Concorde-trafikken når passasjerer var villig til å betale hva det koster å bli fløyet fra London til New York på tre timer. Men det er de ikke lenger. Dermed sitter British Airways kun igjen med enorme kostnader for å vedlikeholde disse gamle flyene...og da går det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fløyet med Concorde et par ganger.

Da til en lav pris og det var litt av en opplevelse.

Har til og med tatt en video fra denne turen.

 

Men jeg var redd under landing, da jeg hørte noen lyder som jeg kjente ikke helt til.

Selv kabinansatte ble urolige, men det ordna seg til slutt.

Vet ikke hva det var for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyet som sannsynligvis vil overta rollen til concorde, er japasnke NEXT. Flyet har blant annet en rekkevidde på ca 11.000 km til sammenligning har concorde en rekkevidde på 6000 km, det vil også oppnå hastigheter opp mot mach 2,2. Flyet vil også tredoble antall passasjerer og maksimal startvekt, noe som går på at flyet har et vingespenn på 43,4m og en lengde på nesten 100 meter opp mot concores 25,6 og 61,7m. Dette er altså en verdig arvtager til den berømte concorden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, fra høsten blir det altså bare vi flysimmere som holder Concorde i lufta. Vemodig, men det er jo et gammelt fly. Det var jo en del motorproblemer den siste tiden, har motorene noen gang vært erstattet av nye? Eller er det de gamle motorene fra 60-tallet som har vært med hele veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Georg: kan du legge ut de videoene?

 

Er ferdig med redigeringen.

Har sendt mail til British Airways om det er OK at jeg legger den ut.

Har ikke lyst å bli saksøkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------

Mvh Tom Christian Setsaas

FS2002 Pro

Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb

Simmer siden 1995 / FS 5.1

 

 

Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------

Mvh Tom Christian Setsaas

FS2002 Pro

Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb

Simmer siden 1995 / FS 5.1

 

 

Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ?

 

Sikkert ved å legge den inn etter den man har skrevet i innlegget sitt og ikke inn under signatur-feltet i profilen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------

Mvh Tom Christian Setsaas

FS2002 Pro

Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb

Simmer siden 1995 / FS 5.1

 

 

Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ?

 

Sikkert ved å legge den inn etter den man har skrevet i innlegget sitt og ikke inn under signatur-feltet i profilen ""

 

Hva er vitsen med det liksom... Synes heller man burde sett pc-spec i profilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------

Mvh Tom Christian Setsaas

FS2002 Pro

Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb

Simmer siden 1995 / FS 5.1

 

 

Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ?

 

Sikkert ved å legge den inn etter den man har skrevet i innlegget sitt og ikke inn under signatur-feltet i profilen ""

 

...eller kanskje han har hatt den fra før begrensningen på 50 tegn kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...