TOS Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Det ser ut som om Concorden takkar for seg etter mangen år i tjeneste no...... Bye bye Concorde bye bye..... Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Det er virkelig synd, men Concorde er langt fra økonomisk forsvarelig å ha i flåten. Eneste grunnen de er her ennå er fordi de et veldig sterkt status symbol. Men søren heller at de forsvinner så fort, jeg skulle gjerne hatt meg en tur i en. Noen som har lyst å sponse meg? Siter
Helge Bø Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Det var god økonomi i Concorde-trafikken når passasjerer var villig til å betale hva det koster å bli fløyet fra London til New York på tre timer. Men det er de ikke lenger. Dermed sitter British Airways kun igjen med enorme kostnader for å vedlikeholde disse gamle flyene...og da går det jo ikke. Siter
Gjest Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Har fløyet med Concorde et par ganger. Da til en lav pris og det var litt av en opplevelse. Har til og med tatt en video fra denne turen. Men jeg var redd under landing, da jeg hørte noen lyder som jeg kjente ikke helt til. Selv kabinansatte ble urolige, men det ordna seg til slutt. Vet ikke hva det var for noe. Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Ja, concrden er dyr i drift. og når vedlikeholdskostnedene begynner og bli dyrere en de tjener på og ha det i drift er det vel bare og ta det ut av traffik. Den nye nextel blir vell kanskje litt mer økonomisk når den kommer i 2020. Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Synd at Concorde forsvinner.Hvilket fly overtar? Siter
Kristoffer Rivedal Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Er vel ingen fly som direkte overtar, men 747, 777 og A340 osv flyr jo de samme rutene.. Siter
Aleksander Rønning Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Men Georg: kan du legge ut de videoene? Siter
Gunbjørn Øfsti Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Men ingen av disse er overlydsfly,eller? Siter
TOS Skrevet 10. april 2003 Forfatter Skrevet 10. april 2003 Men ingen av disse er overlydsfly,eller? Nope det er kun eit overlydsfly kommersielt i dag, og det er Concorde... Siter
Joacim P. Arnestad Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Flyet som sannsynligvis vil overta rollen til concorde, er japasnke NEXT. Flyet har blant annet en rekkevidde på ca 11.000 km til sammenligning har concorde en rekkevidde på 6000 km, det vil også oppnå hastigheter opp mot mach 2,2. Flyet vil også tredoble antall passasjerer og maksimal startvekt, noe som går på at flyet har et vingespenn på 43,4m og en lengde på nesten 100 meter opp mot concores 25,6 og 61,7m. Dette er altså en verdig arvtager til den berømte concorden..... Siter
Jakob Jakobsen Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Hva skjedde med den derre russiske varianten a? Tupolev et-eller-annet var da også et supersonisk passasjerfly? Siter
Tom Setsaas Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Jaja, fra høsten blir det altså bare vi flysimmere som holder Concorde i lufta. Vemodig, men det er jo et gammelt fly. Det var jo en del motorproblemer den siste tiden, har motorene noen gang vært erstattet av nye? Eller er det de gamle motorene fra 60-tallet som har vært med hele veien? Siter
Arne-Jørgen Venvik Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Hva skjedde med den derre russiske varianten a? Tupolev et-eller-annet var da også et supersonisk passasjerfly? Prosjektet ble vist nedlagt Siter
Gjest Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Men Georg: kan du legge ut de videoene? Er ferdig med redigeringen. Har sendt mail til British Airways om det er OK at jeg legger den ut. Har ikke lyst å bli saksøkt... Siter
Gjest Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 -------------------- Mvh Tom Christian Setsaas FS2002 Pro Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb Simmer siden 1995 / FS 5.1 Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ? Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 -------------------- Mvh Tom Christian Setsaas FS2002 Pro Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb Simmer siden 1995 / FS 5.1 Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ? Sikkert ved å legge den inn etter den man har skrevet i innlegget sitt og ikke inn under signatur-feltet i profilen Siter
knut_ekerum Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 -------------------- Mvh Tom Christian Setsaas FS2002 Pro Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb Simmer siden 1995 / FS 5.1 Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ? Sikkert ved å legge den inn etter den man har skrevet i innlegget sitt og ikke inn under signatur-feltet i profilen Hva er vitsen med det liksom... Synes heller man burde sett pc-spec i profilen... Siter
Seb Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 -------------------- Mvh Tom Christian Setsaas FS2002 Pro Athlon XP T-bred 1,8GHz 2200+ @ 2,0GHz 2400+, Swiftech vannkjøling, 512Mb PC3000 DDR SDRAM, Gainward GeForce 4 Ti4600 128Mb Simmer siden 1995 / FS 5.1 Undrer meg bare hvordan fikk du det til den lange signaturen ? Sikkert ved å legge den inn etter den man har skrevet i innlegget sitt og ikke inn under signatur-feltet i profilen ...eller kanskje han har hatt den fra før begrensningen på 50 tegn kom. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.