Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fløy til Okecie i Polen her en kveld og til min store overraskelse kom det en "folow me" bil ut på taxiwayen etter landing. Tårnet ba meg følge bilen til stand 13, utrolig bra og nyttig !

Selv om man har oversikts kart over en del flyplasser er det ganske vanskelig å finne frem til tider og spesiellt når det er mørkt. Håper også at andre Controllere kan få til dette, spesiellt Kastrup kan være vanskelig og man kvier seg litt pga.dette Også når man skal taxe til aktiv ville vært veldig bra. Kjenner man plassen er det jo greit men servicen burde kanskje være tilgjengelig "upon request"

Vel, jeg vet det krever resursser men utrolig bra var det !

MVH

Skrevet

Flere og flere har tatt dette i bruk, første gangen jeg så det var da jeg var på Arlanda.

Vi hadde det også til tider på ENGM på forrige flyin. Men er ikke så lett å ha en slik tjeneste "upon request" da det må være en "pilot" som skal sitte i bilen og kjøre den.

Skrevet
Fløy til Okecie i Polen her en kveld og til min store overraskelse kom det en "folow me" bil ut på taxiwayen etter landing. Tårnet ba meg følge bilen til stand 13, utrolig bra og nyttig !

Selv om man har oversikts kart over en del flyplasser er det ganske vanskelig å finne frem til tider og spesiellt når det er mørkt. Håper også at andre Controllere kan få til dette, spesiellt Kastrup kan være vanskelig og man kvier seg litt pga.dette Også når man skal taxe til aktiv ville vært veldig bra. Kjenner man plassen er det jo greit men servicen burde kanskje være tilgjengelig "upon request"

Vel, jeg vet det krever resursser men utrolig bra var det !

MVH

Hehe. Det var jeg som var Follow Me ""

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...