Jump to content

Lasse Haughom

Members
  • Content Count

    170
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Lasse Haughom

  • Birthday 03/30/1945

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 1 MCP, 2 CDU og klokke til B737 til salgs. Ring 45415617 for nærmere info. Lasse
  2. Har en overhead til B737 fra open cockpit som ikke er helt komplett. Ring 45415617 så får du nærmere info. Mvh Lasse
  3. Har en MCP fra open cockpits til salgs, den er helt ok bortsett fra at det ikke er "backlighting" på de hvite overskriftene over bryterene. Den kosted rundt 300 Euro pluss 25% toll (den nye fra open cockpits med backlighting koster 399 euro pluss 25% moms/toll)Jeg selger den for 275 euro dvs (275x7)= 1925 kr Lasse l.haughom@tele2.no
  4. Hei! Vi får besøk av NRK, de skal lage en greie med simulatoren igjen. De kommer på onsdag 21. nov. Vi er usikre på tidspunktet. Vi hadde lyst å fly fra Bodø til Tromsø tur-retur. Lurte på om noen vil bemanne ENBD (Bodø Control), ENBO TWR og ENTC TWR på Vatsim denne dagen? Vi tror det blir på ettermiddagen engang. Lasse
  5. Hei Er det noen som er interessert i et Overhead panel fra Flightdeck solution med gauges I/O kort og USB tilkopling pluss flatkabler og SIOC program (Boeing 737) Systemet kostet meg nesten 30 tusen med toll og avgifter. Jeg kan diskutere en pris rundt 10 tusen hvis det er aktuellt for noen www.artic-cockpit.com Mvh Lasse Haughom
  6. Hjemmesiden er selfølgelig www.Artic-cockpit.com Lasse
  7. Hei. Til dere som er interessert i hjemmelaget cockpit har jeg nå snekra sammen en hjemmeside av Artic cockpit. Har prøvd å legge inn noen videoer der men forløbig ikke lykkes. Det mangler kommentarer til bildene men det kommer etthvert Lasse NAX 443
  8. God Jul til alle flightsimmere, piloter og de som sitter på bakken/tårnet ! NAX443
  9. Jo, det kommer jo an på hva man oppfatter som støy, men som "gammal" sjef ops off på Banak flystasjon har jeg utallige ganger stått på tarmaken med henda for øra når F16 tok av med full etterbrenner, det rista faktisk i både bakken og kroppen og når F15 har to motorer lik F16 da høres det godt og 6 db over det igjen er mye dvs 2 ganger så høyt, så jeg tror Bodø får trøbbel med det støynivået. Jeg husker godt F104 med sitt støyniva som det er sagt her er mye høyre enn F16 men jeg husker også avis krivriene og protestene når det var på det værste i den "kalde krigen" men vi får se hva de høye herrer kommer frem til. Forøvrig mener jeg Gripen hadde vært et mer passende fly for Norge men det er en annen diskusjon... NAX443
  10. Når det gjelder støy fra F35 så stemmer nok det, jeg leste en rapport i Aviation Week & Space Technology i våres hvor det henviser til testflyvning i Arizona tror jeg det var. to ganger så høyt som F15 med full after burner. Dette fag bladet er vel noe av det best informerte som finnes og jeg får bladet hver uke og det kommer nye rapporter i hvert eneste nr når det gjelder F35.Så tror nok at det stemmer, NAX 443
  11. Den er OK Ivar! :grin: MVH Lasse Haughom NAX 443
  12. Hei Ivar Det går ikke for min del, jeg har en full scale cocktpit i kjelleren men project Magenta cocpit software. ref Norge rundt 2005, så jeg er "stuck med B737 700. MVH lasse Haughom NAX 443
  13. Hei Det høres interessant ut, jeg er med, men jeg vil fortsatt fly for Virtual Norwegian B737 700 Lasse Haughom NAX 443
  14. Ut fra det jeg kan lese av innleggene kan denne ristingen i flyet være forårsaket av "kompressor stall" men at det skulle skje på begge motorer samtidig er jo litt av et sammentreff. Kompressorstall fremkommer når den komprimerte lufta i første og andre trinnet (N1 og N2) i motoren blir turbulent dvs luftstrømmen over kompressorbladene blir forstyrret av en eller annen årsak og eksostemp stiger raskt og det kan se ut som motoren "brenner" i nozzle seksjonen, samtidig som det oppstår tildels voldsomme viberasjoner. Throttle back og hvis motoren slokner foretar man en restart og som regel går motoren greit igjen hvis det ikke oppsto skader på kompressor og turbin blader. Birdstrike er en av årsakene til at det oppstår kompressorstall. Opplevde det under avgang fra Paris med Air France (B737-400) og vi måtte returnere på en motor til Orly men alt gikk greit. Hvis det hadde vært virkelig brann i begge motorer tror jeg ikke det hadde gått så bra som det gikk denne gangen. Det skal bli greit å se rapporten hvis den blir offentlig gjort og det er jo ikke bestandig. MVH Lasse Haughom 443
  15. Hei Er det noen som har en forholdhvis enkel manual på å legge inn livery eller flyselskapets farger på flyene eller flyet du bruker når man flyr på nettet. Jeg har jekket ut manualen i Squawk Box men har ikke lykkes noe særlig .Jeg vises som VIP av andre deltagere istedet for V Norwegian. MVH NAX443 Lasse
×
×
  • Create New...