Gå til innhold

oppdatering av siden min :)


Werner Rafteseth

Anbefalte innlegg

Å basere en side på gratistjenester er en dårlig løsning....

Ikke får du båndbredde og heller ikke total kontroll over innholdet (reklame osv)

Geocities suger...

Og det var utrolig irriterende med de popupsene!! Og de gir seg jo ikke heller!! popper opp,lukker ned...popper opp,lukker ned...Dette må du fjerne!

 

Kopiering av Nyhetene på forsiden av Flightsim.no er vel heller ikke noe sjakktrekk....Skal du først presentere nyheter,så må du ha noe som ikke alle har lest før....

 

Designet på forsiden var helt ok.Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit, men hvorfor har du masse ....:::::::... foran og etter tekst? Det er ikke spesielt pent ""

 

Counteren bør ikke være så tidlig og så stor, jeg ville plassert den med liten skrift, enten nederst på forsida, eller i en enkel stats.html side.

 

Jeg vil anbefale deg å lage ei CSS fil, det sparer deg for en del <font> og <style> tagger, og samler det i ei fil.

 

Jeg vil heller ha Verdana enn Default Times N Roman. Verdana 10/8 pt er fin og enkel å lese. ""

 

Jeg foreslår at du også holder deg til enten norsk eller engelsk, og ikke bruker alt for mye engelske ord i sråket på siden. Downloadsene?

 

Bildene under nyheter 02.01.03 er vel ganske unødvendige?

 

Og en siste ting; det er lurt å beholde meny og "header" på toppen av alle sidene, da blir det enkelt å navigere. Ev. kan du også plassere en tilbake- knapp nederst på sidene "")

 

Japp, det var mine tips ""

 

Som sagt, den er enkel og fin, og jeg har ingen alvorlige problemer med å finne ut hva denne siden handler om, hva som står, eller å navigere rundt på den. Den virker igrunn ganske gjennomtenkt, og det liker jeg. ""

 

 

Hang on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt og greit, men hvorfor har du masse ....:::::::... foran og etter tekst? Det er ikke spesielt pent ""

 

Counteren bør ikke være så tidlig og så stor, jeg ville plassert den med liten skrift, enten nederst på forsida, eller i en enkel stats.html side.

 

Jeg vil anbefale deg å lage ei CSS fil, det sparer deg for en del <font> og <style> tagger, og samler det i ei fil.

 

Jeg vil heller ha Verdana enn Default Times N Roman. Verdana 10/8 pt er fin og enkel å lese. ""

 

Jeg foreslår at du også holder deg til enten norsk eller engelsk, og ikke bruker alt for mye engelske ord i sråket på siden. Downloadsene?

 

Bildene under nyheter 02.01.03 er vel ganske unødvendige?

 

Og en siste ting; det er lurt å beholde meny og "header" på toppen av alle sidene, da blir det enkelt å navigere. Ev. kan du også plassere en tilbake- knapp nederst på sidene "")

 

Japp, det var mine tips ""

 

Som sagt, den er enkel og fin, og jeg har ingen alvorlige problemer med å finne ut hva denne siden handler om, hva som står, eller å navigere rundt på den. Den virker igrunn ganske gjennomtenkt, og det liker jeg. ""

 

 

Hang on!

 

...terningkast; 4 ""

 

Litt av en omtale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast 3-

bra til å være laget i notepad ,men bruk noe litt bedre programmer ""

 

Terningkast for det rådet; 1

 

Frontpage o.l. er amatørmessig. Skal man lage en side, så lager man den i Notepad. Alt annet (bruk av FrontPage, DreamWeaver eller hva den nå heter, HotDog Express osv.) er pysete ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente ikke word ,men hvis man skal ha en litt stor side gidder man vanligvis ikke å skrive det i notpad.

det er jo muligt men litt tungvint(vet ikke hvordan det skrives).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontpage HERPER hele kildekoden! ""

Dreamweaver er en smak bedre, men Notepad er seff. best!

 

Notepad er enkelt, og det absolutt beste, og eneste programmet hvor du har full kontroll over hva som kommer inn i koden. De fleste proffesjonelle bruker i dag nesten kun Notepad og Dreamweaver, og Frontpage er bannlyst.

 

Ser at du kan grunnleggende HTML, det er en ting du skal være stolt over ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

terningkast 3-

bra til å være laget i notepad ,men bruk noe litt bedre programmer ""

 

Terningkast for det rådet; 1

 

Frontpage o.l. er amatørmessig. Skal man lage en side, så lager man den i Notepad. Alt annet (bruk av FrontPage, DreamWeaver eller hva den nå heter, HotDog Express osv.) er pysete ""

 

så webekspert og hjemmesideekspert Daniel mener at hvor i det hele tatt å få "lov" til å lage en hjemmeside så må man sette seg inne i alle de ørt og førti html-kodan som finnes?

 

Bruker forøvrig FrontPage til mine hjemmesider og det kommer jeg til å fortsett med uanstt hva alle disse "webekspertene og hjemmesideguruene" her inne mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis man skal ha en litt stor side gidder man vanligvis ikke å skrive det i notpad.

 

Visste du at SOL.no har laget sidene sine kun med Notepad?

 

og hvordan vet webguru og hjemmesideekspert Daniel dette da?

 

Webguru og hjemmesideekspert Daniel leste dette i SOL-magasinet som han fikk i posten da dette bladet var aktivt.

 

Forsto medlemmet uten forståelse, LCH78, dette nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis man skal ha en litt stor side gidder man vanligvis ikke å skrive det i notpad.

 

Visste du at SOL.no har laget sidene sine kun med Notepad?

 

og hvordan vet webguru og hjemmesideekspert Daniel dette da?

 

Webguru og hjemmesideekspert Daniel leste dette i SOL-magasinet som han fikk i posten da dette bladet var aktivt.

 

Forsto medlemmet uten forståelse, LCH78, dette nå?

 

joda... men normalt så opplyser man om kilden til slikte ting når man nevner det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt poenget i å sitte å knote i Notepad,da det finnes meget gode programmer som setter inn tag'er og linker uten å herpe HTML koden....

Poenget er vel at det skal være raskt og enkelt å lage en hjemmeside.Jeg bruker et program som heter Homesite 4,5.Det er ikke det siste nye programmet,men det gjør jobben uten å herpe koden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

joda... men normalt så opplyser man om kilden til slikte ting når man nevner det...

 

Det undrar jag...? Vad har du för källa (kilde) när du kommer med det argumentet? ""

 

A.

 

Vel det Daniel kom med var en fakta-opplysning.. og normalt, overalt untatt her inne tydligvis, så bruker man å nevne hvor man henter disse faktaopplysningene fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg peiling på hjemmesider eller noe, men det jeg lurer på er om det spiller noen rolle om html koden blir herpa, når sida ser bra ut... Frontpage virker enkelt å bruke for en nybegynner, men dere sier den herper koden... Hvis resultatet blir bra, spiller det noen rolle hvordan html koden ser ut da?

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror poenget med å ikke bruke FrontPage, er at koden blir rotet til slik at man vanskelig kan gå inn og endre på noe i selve koden.

 

hvis man vet hva man skal endre på så er ikke det noe problem å endre ei side som er laget i Frontpage, selvom du går i kildekoden.. Men er det jo egentlig ikke dermedsagt at man lager en flott side ved bruke av Notepad eller en hjemmesideeditor (f.eks FrontPage) av den grunn da, kommer jo litt an på han som skal lage sida også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det Daniel kom med var en fakta-opplysning.. og normalt, overalt untatt her inne tydligvis, så bruker man å nevne hvor man henter disse faktaopplysningene fra...

 

Ja ja.. Det var ment som ett spök.

 

Men som vi alle ser så forstår han jo ikke en spøk (refererer til signaturen hans igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke spore av mer nå ""

 

Uansett, jo mer kode det er på en side, jo lengre tid tar det å laste den. Enkelt og greit. Så jo mindre tagger du har, jo bedre er det. Din kode er mycket fin, og lastingen har jeg ingen problemer med. Meget bra gjennomført!

 

Det er ingen som sier at Notepad må brukes, men enkelte WYSIWYG- editorer har den leie vanen å putte inn plagsomme tagger her og der, og forverre enkle koder til å bli lange, uspiselige og usannsynlige koder.

 

Selv bruker jeg aktivt Dreamweaver, som har en enkel "Clean up HTML".

 

Et neste tips til deg må vel være å bruke ei CSS- fil (du finner mer info om dette på w3c's nettsider), som gjør at du slipper unødvendige style og fontkoder.

 

Ser du etter flere tips, sjekk ut www.lurifax.net, og besøk gjerne hans forum, www.lurifax.net/forum, hvor du kan få hjelp fra folk som blant annet har utdanning innen script/design.

 

Lykke til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...