Gå til innhold

Ekstremt vær


Arne-Jørgen Venvik

Anbefalte innlegg

Ingen tvil om at været er spennende i dag!

Snakket med noen flygere fra Widerøe i formiddag, og de kunne fortelle om turbulens og vindskjær.

Et lite eksempel fra tidligere i dag:

WS WARNING ENBO VALID 210900/211000 ENVN-

WS FCST AT ENBO. WIND SFC 10010KT, WIND 2000FT 23050KT=

 

Bør ikke sitte å halvsove bak stikka under slike forhold...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg skal fly fra ENSK til ENBO, han ringte til Bodø...Widerøe hadde alt i rute, men det kom til å bli en frisk tur ...ganske utrolig når jeg ser ut av vinduet her nå... Han er rett og slett stygg ute...

 

Man kommer seg ikke fra ENSK til ENBO sånn helt uten Widerøe.

De gutta har vært ute i hardt vær før. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Christer "" Det blir vel fler anledninger.

 

Nå bærer det på "nattjobben" (inn/utkaster), bli spennende å se hvordan det er kl. 04 i natt når jeg er ferdig. Snakket med min svigerbror for ca. en time siden, de er på vei hjem fra fiske i Finnmark, for en rtime siden var det så mye vind at de måtte avbryte og legge til kai på et sted som heter Kårhamn i Sørøysundet.

 

- helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en litt heftig landing på Langnes her en dag, det var på tirsdag eller onsdag ca klokka 4.

 

Jeg sto med Polarsentret å så en Braathens maskin som lå på finale til 19, så plutselig på kort final så svingte han plutselig til høyre ut over havet å fløy lavt med hjulene ute utover. Så bynte han å svinge til venstre for en leftleg til 01 fremdeles veldig lavt, før han tok en meget krapp sving meget lavt (ommentrent som ALH'en) å landet ""

 

Var du på vakt da Mads?

 

Lurer litt på om dette er hverdags kost når det er litt ruske vær?

 

Stili var det å se på iallefall ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kom på jobb rett etterpå... Men de som var på jobb sa det at plutselig så blåste det 25-30 knop fra nord, så første flyet gikk rundt for en ILS til 01, mens nr 2 som var litt lengre ute på ILS 19 brakk av visuelt og fløy en visuell sirkling til 01...

 

Det er nå de (les:pilotene) virkelig fortjener lønna si...

 

God helg...

 

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...