Gå til innhold

Hva #¤%&?! har jeg gjort dere???


Arnt Kalseth

Anbefalte innlegg

Hei Folkens!

 

Det er ikke så dramatisk som overskriften tilsier, ville bare ha litt oppmerksomhet, da jeg siste døgn har mottatt ca 30 mailer med virus. Og det er Klez.h som herjer.

 

Jeg kan bare tenke meg at det er herfra mailadressen min kommer.

 

Det som skjer er at det er "mailer.daemon" som sender meg besjed om at mailadressen ikke finnes, og JEG er satt som avsender.

 

Så jeg heller mot den tanken at en eller flere av dere er infisert av dette viruset. (Dvs. PC'en deres)

 

Min PC er nyinstallert, med ny virussjekker, og jeg har sjekket den nå opptil flere ganger. Mener derfor at den skal være virusfri.

 

Blandt kjente avsendere finnes flere mailadresser hos NRK.

(Og jeg har ingen mailadresser hos NRK i min mailbox)

 

Ta gjerne en dobbelsjekk hos dere!

 

 

Arnt OK

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens!

 

Jeg kan bare tenke meg at det er herfra mailadressen min kommer.

 

Det som skjer er at det er "mailer.daemon" som sender meg besjed om at mailadressen ikke finnes, og JEG er satt som avsender.

 

Klez virker slik at den tar vilkårlige adresser fra adresseboken til den som er smittet, og legger i AVSENDER feltet.

 

Dermed kan man fort få skylden for å sende viri til andre selv om du er virusfri. Det er nok at den som i virkeligheten har klez på maskinen sin har din adresse i adresseboken sin. Når en ISP(som har virussjekk på sin mailservere), oppdager viri i en mail så stoppes den og det sendes en melding til avsender osv. ( det er den mailerdeamon greien som du sikter til.) Noen ISP'er kan og totalt sperre for mailadresser som "sender" viri. dermed kan du som uskyldig bruker utnyttet av klez få trøbbel med å sende mailer.

 

Jan Roar Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ikke no' kødd!

fikk 380 mailer på en måned, pluss en masse mailer fra DnB osv om at jeg hadde sendt viruset dit... det virket som det brukte min e-post som "mellomledd" for å sende mailer overalt, det rare er at mail-listen min er tom (av frykt for akkurat dette)

Hos meg gikk dette over i løpet av en måned, og jeg forslår at du bruker en annen E-mail så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var vel hensikten oppnådd.

 

Mistanken min er, som Jan Roar sier, at en av deres PC'er er infiserte.

 

Jeg mener ikke noe vondt med det, for det er veldig lett å motta ett virus, men mange av dere som er innom her har mailadressen min. Derfor denne postingen.

 

Ser at veldig mange har lest posten, så da er hensikten oppnådd. Får håpe de også sjekker PC'en sin, så har de skjønt poenget.

 

Arnt OK

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de samme problemene her også. Det "hagler" inn med mailer fra "han der mailer daemon". "" så det er nok ikke bare Arnt som er plaget.

 

Hvilken maskin(er) som er infisert skal ikke jeg uttale meg om, ei heller om det er maskiner i flightsim-miljøet eller andre, men anbefaler sterkt at alle sjekker egen PC og sørger for å ha gode program for sjekking av virus installert på maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en post.

 

Hva i #¤/"#)¤/"#)¤ har jeg gjort deg Arnt ?

 

Denne posten hjelper ABSOLUTT INGENTING, de som er så dumme at dem får virus på PC'n sin er også for dumme til å fjerne det igjen og denne posten skaper ikke annet enn irritasjon hos meg ihvertfall.

 

Jeg har postet det HUNDRE TUSEN ganger her tidligere at de som får virus har seg selv og takke, det er så UTROLIG FORBANNA HELVETES JÆVLA lett å unngå. Du trenger å overholde to HELVETES enkle regler så er du 100% sikker. Men når alle absolutt må åpne absolutt allt dem får på epost selv om dem ikke vet hva det er så er det KLIN umulig her i verden.

 

Ja, jeg får selv 10-30 mailer daglig inn på mailkontoene mine, som kun er spam eller virus, men jeg kjefter [sensurert] ikke ut uskyldige folk for det.

 

Nei dette her synes jeg var dårlig gjort, du har totalt mistet min respekt ihvertfall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste dette i ITavisen for 25.02.03:

 

Virus rapper passordene dine

Lovgate-orm i omløp

 

Man 24. feb 2003 kl. 14:33

 

 

 

W32.Lovgate.worm er ingen trivelig orm, sitt døpenavn til tross. Viruset installerer en bakdør, og sender passordene dine ut på nettet.

 

Det finnes flere avarter av Lovgate, hvorav den mest aggressive C-varianten sprer seg på fildelingsnettverk via delte kataloger på harddisken din, via e-post, og ved å opprette en bakdør til systemet ditt.

Ormen er utstyrt med sin egen SMTP mailserver, og svarer automatisk på alle innkommende mail til maskinen din. Skulle du være så uforsiktig å åpne vedlegget, vil systemet ditt bli infisert mens passord lagret i korttidsminnet på maskinen din videresendes til virusets opphavsmenn per mail.

 

Ligg unna ukjente vedlegg

Emnefeltet i e-posten som sendes ut er tom, men brødteksten inneholder den lite oppfinnsomme oppfordringen «Take a look at the attachment and send me your opinion!».

 

Lovgate anses som relativt alvorlig av den skandinaviske viruseksperten Virus112, som har sendt gul alarm til sine kunder.

 

Hold deg oppdatert

De fleste antivirusprogrammer burde ha oppdatert definisjonsfilene sine i dag, så sørg for at du har lastet ned siste versjon.

 

Mer informasjon og instrukser for hvordan man kvitter seg med viruset finner du hos norske Norman.

 

ms

 

 

Skumle greier.

Hilsen

Frank. ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...