H O Skrevet 9. februar 2003 Skrevet 9. februar 2003 Yo godtfolk... Nå har jeg nok spenn til å kjøpe kartene for hele Norge (680?). Da er vel spørsmålet om jeg kommer til å få glede av de. Jeg har holdt på med FS i ganske nøyaktig et år, og føler at jeg har lært ganske mye om luftfart. Jeg vet hvordan jeg bruker SID/STAR + Airways og slikt... Tror dere jeg vil få glede av dette? Siter
Birger Blomvik Skrevet 9. februar 2003 Skrevet 9. februar 2003 Utvilsomt !! Så lenge du er interressert i å navigere riktig, er dette et must. Alle frekvenser, prosedyrer,taxiways og etc er på kartene. ( AIP) Men, skal du bare lekefly, fra a til å, så spar pengene. Jeg flyr selv etter AIP, og det blir mer krevende å henge med på flygingen. Anbefales ! Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 9. februar 2003 Skrevet 9. februar 2003 Håkon, jeg ser ikke din emailadresse noe sted. Kan du sende meg en email på tarjei@airpics.com ? Siter
H O Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Skrevet 9. februar 2003 Mail sendt. Legger den ikke ut på Fs.no fordi jeg har nok reklame som det er... Siter
Eirik Sørensen Skrevet 9. februar 2003 Skrevet 9. februar 2003 Håkon, jeg ser ikke din emailadresse noe sted. Du kan sende private meldinger til brukere av dette forumet selv om du ikke kjenner mail-adressen. Klikk på vedkommendes navn, så får du frem en side med bl.a. mulighet til å sende private meldinger. Hilsen Eirik Siter
JM Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Hallois! En ting jeg har lurt på og: når man kjøper denne AIP pakken, får man med innflygningskart, flyplass kart, inbound ruter +++ for alle flyplassene i Norge da?!? Har noen i såfall en direktelink til denne pakken da, var en del forskjellige pakker på NakShop... På forhånd takk! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Ja, du får alt det med. Alle offisielle prosedyrer følger med. DU får også gratis oppdateringer i ett helt år. Har du papirutgaven så er disse oppdateringene så ofte og store at bare porto for de må jo komme opp i den summen du betaler for de. Som sagt tidligere, visst du flyr mye i Norge og vil fly litt mer seriøst med kart og slikt så anbefaler jeg deg denne pakken sterkt! Det er nesten ett musst for alle som flyr regelmessig online i Norge Siter
Erik Olstad Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Trenger nødvendigvis ikke kjøpe kart, du finner en masse her: https://164.214.2.62/products/digitalaero/index.cfm Siter
JM Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Finnes jo masse kart på nettet, men det er jo litt 'stas' å ha papirutgaven som er orginal (?), + at du slipper å printe ut alt når du skal fly...! Er det denne det er snakk om for Norge av kart??? : "Airfield Manual Norway Norsk Aero Klubb har i samarbeid med Jeppesen Bottlang Airfield Manual laget denne nye utgaven av AM for Norge. Manualen inneholder innflygingskart i 3 farger for samtlige flyplasser i Norge (med noen få unntak), samt frekvenser og annen informasjon. Revisjon til manualen kommer 12 ganger årlig. Revisjon ut første år følger med i prisen." Burde man kjøpe en perm e.l. i tillegg?!? På forhånd takk igjen! Siter
H O Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Skrevet 10. februar 2003 Følger det med oversiktkart med navn på Airwys? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 AIP-kartene finner du her og koster 550,- for papirutgave uten perm. Jeg har hørt at permene som følger med er av dårlig kvalitet, men har ikke prøvd de selv enda. Selv har jeg klart og pressa kartene inn i to STORE permer, men man bør beregne ca. 4 permer i mellomklasse for å få plass til de 15 kiloene med papir Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Kart med airways (lower og upper) er selvfølgelig inkludert, selv om jeg egentlig foretrekker jeppesen sine kart til dette formålet (og forsåvidt alle andre formål også ). Permene som følger med har jeg hatt i 5 år og dem er like fine enda, jeg synes absolutt ikke dem er dårlige. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.