Espen Søderstrøm Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Fra VG.no (bra avis valg eller, Helge? ) To personer omkom da de falt ut av et Air France-fly som var på vei inn for landing i Shanghai torsdag. De to uidentifiserte mennene traff et hus. Flyet kom fra Paris. En foreløpig undersøkelse tyder på at de to hadde hoppet ut av flyets bagasjerom, men de kan også ha falt ut da hjulbrønnene åpnet seg før landingen. Kommer sikkert mer info om dette senere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Johanson Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Så går det när man är fripassagerare på Air-France!!! Eller kanske det var kaptenen och styrman som hoppade ut i rädsla för att landa :-D Tur att det finns autopilot då! HA HA!!! Man kan bara säga en sak om det här! GOA GUBBAR!!!!! /Marcus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 De trengte vel bare skyss bort til "bestemora" i Shanghai og for å slippe buss o.l. så hopte de av før "holdeplassen" , hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Vatne Skrevet 23. januar 2003 Del Skrevet 23. januar 2003 Tviler på at de har klart seg sammen med hjulene.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Nå er det igrunn bare et fåtall flytyper hvor man har mulighet til å åpne lastelukene innenfra (Jeg vet bare om Boeing 737), så jeg tviler sterkt på at de kommer derfra. Dessuten ville jo luken neppe tålt å åpnes i fart (Åpnes utover på fly med containere), så denne vil nok landet i nabolaget den også. De hadde nok gjemt seg i hjulbrønnen, og avgått med døden (Asfyksi og Hypotermi) der lenge før de falt ut. Hva plass angår så er det masse av det på så store fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Wold Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 ...og avgått med døden (Asfyksi og Hypotermi) der lenge før de falt ut. I hvilken høyde begynner luften å bli så tynn at man dør av asfyksi? Og i hvilken høyde tar man knekken av hypotermi da? De må jo ha gjemt seg i hjulbrønne... eneste logiske forklaring sånn sett. Detter ut når hjulene gikk ned.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bernt Michael Johansen Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Velger man en slik måte å komme seg til europa på er man rimelig desperat, de har antakelgvis visst hvilken sjangse de løp og sikkert håpet på det beste. bernt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Ramberg Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 åssen går det an å falle ut av et fly egentlig?? det syns jeg er veldig godt gjort hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Johanson Skrevet 24. januar 2003 Del Skrevet 24. januar 2003 Morsning! När det gäller höjden så säger luftfartslagarna att man inte får gå över 13000 fot utan syrgas. Om man visas på 10000 fot mer än i en halvtimme så måste man också ha syrgas i planet. Men det är klart att det beror på vilket trim ens kropp har vid det enskilda tillfället. När det kommer till kölden så beror det givetvis på hur mycket kläder man har på sig. Dock räknar man med följande: För varje 1000 fot har man ett temperaturavtagande på ca 2 grader (Enligt ISA eller standard). Detta påverkas givetvis av vädret. Det kan till och med vara så att temperaturen ökar på höjden (inversion). Därför kan det alltså regna nere på backen när det egentligen kanske är -5 grader ute. (Ganska sällsynt men det hände här i Stockholm strax efter jul) Regnet är ju givetvis mycket underkylt då och fryser direkt när det kommer till backen. (Eller på flygplansvingen.) Räkneexempel: Om det är 10 grader varmt vid landbacken. Vad är då temperaturen på 15000 fots höjd? 10 grader - 15 * 2 = -20 grader. Hoppas det reder ut frågorna lite. Mvh Marcus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.