Gå til innhold

Cocpit-tur


Sveinung Petterson

Anbefalte innlegg

--------------------

// Hilsen Georg

[color:"blue"] LOTva069 [/color] , SAS538

 

Kalte du meg nettopp sjeldne mann? Hehe!! Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal svare nå lissom.

Anyway, tenker jeg skulle bare vise deg at det står noe om LOT VA i signaturen din. Det er vel dette flyselskapet du jobber i? Pssst, det er ikke på ordentlig georg. Tror ikke den ID lappen du har printet ut fra LOT va får deg inn i cockpit'en... kanskje bare hvis de syntes synd på deg. Neida, nå var jeg slem.

 

Dzen dobre! whatever...

""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt i cockpit i sommer... I 20min! Var med SAS... Da jeg skulle til US =) Så det er fortsatt mulig... Jeg hadde på meg en t-shirt med en fin liten SAS Flight Academy logo på, så flyverten spurte om jeg var flyinteressert... og jeg sa JA! =) Litt senere fulgte han meg frem til cockpiten =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i LOTva og ikke hos SVA heller.

Jeg er medlem (virtuell pilot der) som mange flere hundre medlemmer på dette forumet.

Jeg jobber i LOT (LOT og ikke LOTva ) - LOT Polish Airlines.

 

Så vet du det.

Og det heter Dzien Dobry forresten (noe som betyr God Dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

--------------------

// Hilsen Georg

[color:"blue"] LOTva069 [/color] , SAS538

 

Kalte du meg nettopp sjeldne mann? Hehe!! Jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal svare nå lissom.

Anyway, tenker jeg skulle bare vise deg at det står noe om LOT VA i signaturen din. Det er vel dette flyselskapet du jobber i? Pssst, det er ikke på ordentlig georg. Tror ikke den ID lappen du har printet ut fra LOT va får deg inn i cockpit'en... kanskje bare hvis de syntes synd på deg. Neida, nå var jeg slem.

 

Dzen dobre! whatever... ""

 

Høres nå ut som det er fler som vil jobbe i flyselskap her "";)

 

Og det heter Dzien Dobry forresten (noe som betyr God Dag)

 

Hahah, LOL ! Bra sagt.

Og som sagt tidligere Baard I. Østergaard.

 

Ville ha sagt at det er kvaliteten og ikke kvantiteten som teller ""

 

Jeg satt i SK 1488/6/4 ENGM - ESSA nesten hele flyturen.

Fra der at vi kom opp i cruise til vi sto ved gaten ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

Om det er dzien dobry eller dzen dobre spiller vel ikke SÅ stor rolle. Jeg var ganske nærme da, og jeg vet faktisk hva det betyr. Ville ikke sagt det om jeg ikke visste hva det betydde. Nå ble det kjedelig...

 

Jeg har vært i cockpit jeg og! Jeg kjenner en SAS pilot som bodde veldig nærme der jeg bor her i Asker. Når jeg kom hjem fra USA ifjor så hadde han flyttet av personlige grunner. Anyway, han var så grei og lot meg få bli med i cockpit'en på en SAS MD-81 (LN-ROM, 'Albin Viking') frem og tilbake fra London Heathrow. Det var den korteste utenlandsturen jeg har hatt -40 min. i London, så tilbake til Oslo. Jeg fikk også programere ruta tilbake på den "FMC'n". Dette ble gjort med co pilot imens han piloten jeg kjente var og tok en røyk.

Det var en artig tur. Dte var en del trafikk på LHR. Vi stod forresten ved siden av en Kuwait Airways 777, og en Royal Brunei 767. Det var veldig eksotisk syntes jeg. Jeg fikk også gå med piloten ut på tarmac og sjekke flyet før avgang fra LHR. AA 762 taxet forbi oss, det gjorde også Canadian 763 mens vi stod der ute. Det er noe jeg aldri glemmer! Han ahr nå gått over som pilot på A330\\A340 fleet'n. Han var mye i Frankfurt, og fløy for LH en del før SAS fikk sine egne. Jeg snakket med han for litt siden, og han sa det er mulig med en cockpit tur til fjerne østen. Det hadde jeg nok satt stor pris på! Akkurat det er ikke bestemt enda da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er mulig å få seg en cockpit tur!

Fikk senest vite på Fredag at det ble cockpit tur TRD-OSL-TRD på meg!

Men jeg hadde sendt ett brev i forveien, har ventet i 6 mnd på svar nå, og heldig vis var svaret positivt!

Det er bare å sende inn ett brev (helst ikke e-mail) til en av selskapene (Widerøes/Norwegian) så ordner deg seg sikkert!

Som jeg bruker å si "det skader ikke å spørre".

Hvis du skal ut å reise og alerede har billett så kan du jo ta deg en telefon ned på hovedkontoret til det selskape du skal reise med å spørre om du får snakke med "Flight operation chief".

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...