Gå til innhold

Newbie - How to


Peter Nørkjær

Anbefalte innlegg

Selv om jeg har fløjet i lang tid, har jeg aldrig været online med denne hobby på grund af en proxy, men nu har jeg fået en ny forbindelse, så nu vil jeg prøve.

How to. Jo okay, jeg ved nok at jeg skal have fat på SB, og læse manualen.

Men er der nogle bestemte steder jeg bør logge på, bestemt udstyr jeg SKAL have (fx. mokrofon), og er der steder hvor jeg kan øve mig med noget ATC uden at være til fare for alle Jer andre.

 

Ved godt det er en spørgsmål der hører hjemme i en FAQ, men jeg kan ikke lige se den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm en start kan du jo, som nevnt lenger oppe her, gå inn på VACCN sin hjemmeside, trykke på training, eventuelt det norske flagget visst du vil ha det på norsk og så lese det som står der. DU bør lese litt før du kommer online første gangen og kunne litt generell fraseologi og prosedyrer. Instruksjonene videre på denne siden er ganske greie, og bare følg de så lærer du nok det meste.

 

Jeg går også utfra at du klan IFR-flyging siden det er den desidert mest brukte formen for online-flyging, og min mening er at det også er enklest å lære seg onlineflyging ved IFR pga. alle restriksjoner og tilleggsregler som ellers kommer inn.

 

Du kan jo sende meg en mail når du har lest litt og begynner å føle deg klar, så skal jeg hjelpe deg å komme online og være med deg på første turen din.

 

Du kommer nok etterhvert å finne ut at det er en fordel å ha oppdaterte flykart for hvor du flyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et til spørgsmål:

Nu sad jeg og læste den danske how-to, og så stod der, at man ikke burde vælge SK/SAS som callsign, for det vlev brugt af VSA.

Kan det virkelig passe, at jeg ikke må kalde min flyvning fx. SAS264, når jeg nu flyver mellem Århus og Købanhavn?

Og hvad skal man så kalde sin flyvning med sin egen Scandinavian maskine?

Eller er man simpelthen fanget i en stavnsbånds situation, hvor man ikke kan få lov til flyve SAS fly med mindre man er medlem af VSA. Det kan da ikke være rigtigt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...