Peter Nørkjær Skrevet 29. august 2002 Skrevet 29. august 2002 Selv om jeg har fløjet i lang tid, har jeg aldrig været online med denne hobby på grund af en proxy, men nu har jeg fået en ny forbindelse, så nu vil jeg prøve. How to. Jo okay, jeg ved nok at jeg skal have fat på SB, og læse manualen. Men er der nogle bestemte steder jeg bør logge på, bestemt udstyr jeg SKAL have (fx. mokrofon), og er der steder hvor jeg kan øve mig med noget ATC uden at være til fare for alle Jer andre. Ved godt det er en spørgsmål der hører hjemme i en FAQ, men jeg kan ikke lige se den... Siter
Frank Petersen Skrevet 30. august 2002 Skrevet 30. august 2002 Da du jo er fra DK, så kunne dette jo måske freste deg ?? IVAO Danmark Siter
Arild Oldervoll Skrevet 30. august 2002 Skrevet 30. august 2002 SOm en start kan du jo, som nevnt lenger oppe her, gå inn på VACCN sin hjemmeside, trykke på training, eventuelt det norske flagget visst du vil ha det på norsk og så lese det som står der. DU bør lese litt før du kommer online første gangen og kunne litt generell fraseologi og prosedyrer. Instruksjonene videre på denne siden er ganske greie, og bare følg de så lærer du nok det meste. Jeg går også utfra at du klan IFR-flyging siden det er den desidert mest brukte formen for online-flyging, og min mening er at det også er enklest å lære seg onlineflyging ved IFR pga. alle restriksjoner og tilleggsregler som ellers kommer inn. Du kan jo sende meg en mail når du har lest litt og begynner å føle deg klar, så skal jeg hjelpe deg å komme online og være med deg på første turen din. Du kommer nok etterhvert å finne ut at det er en fordel å ha oppdaterte flykart for hvor du flyr Siter
Peter Nørkjær Skrevet 30. august 2002 Forfatter Skrevet 30. august 2002 quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: Du kan jo sende meg en mail når du har lest litt og begynner å føle deg klar, så skal jeg hjelpe deg å komme online og være med deg på første turen din. Alletiders Arild! Det holder jeg dig nok op på! Tak for svar jeg glæder mig! Siter
Premium Medlem Vidar Eggen Skrevet 30. august 2002 Premium Medlem Skrevet 30. august 2002 Klikk på VACC Norway på forsiden til Flightsim.no, så finner du det meste du behøver vite. Under Training finner du informasjon om treningskveldene, men de er kanskje ikke kommet i gang for høsten enda(?). Velkommen online Vidar Siter
Peter Nørkjær Skrevet 1. september 2002 Forfatter Skrevet 1. september 2002 Et til spørgsmål: Nu sad jeg og læste den danske how-to, og så stod der, at man ikke burde vælge SK/SAS som callsign, for det vlev brugt af VSA. Kan det virkelig passe, at jeg ikke må kalde min flyvning fx. SAS264, når jeg nu flyver mellem Århus og Købanhavn? Og hvad skal man så kalde sin flyvning med sin egen Scandinavian maskine? Eller er man simpelthen fanget i en stavnsbånds situation, hvor man ikke kan få lov til flyve SAS fly med mindre man er medlem af VSA. Det kan da ikke være rigtigt... Siter
Peter Nørkjær Skrevet 4. september 2002 Forfatter Skrevet 4. september 2002 SÅ! Nu er der ikke lang tid til!!! Om en halv times tid tager jeg min første tur on-line, indenrigs i Danmark. Jeg glæder mig. Håber ikke at jeg får skabt for meget havoc der oppe! Siter
Peter Nørkjær Skrevet 5. september 2002 Forfatter Skrevet 5. september 2002 Hold da kæft det var sjovt!!!! Jeg kommer nok til at gøre skyer usikre i Scandinavien og omegn. /Peter Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.