Gå til innhold

Multiplayer problem


Glenn Bjørlo

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter FS2002, kreer multiplayer-session og starter SB. SB finner ikke kreerte mp-session. SB bare søker og søker og søker og søker etter denne. Har forsøkt å sette "default" ipadresse, men dette nytter ikke. Har også installert SB på nytt. Er det noen som kan hjelpe meg?

 

På forhånd hjertelig takk!

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Glenn Bjørlo:

Hei!

Starter FS2002, kreer multiplayer-session og starter SB. SB finner ikke kreerte mp-session. SB bare søker og søker og søker og søker etter denne. Har forsøkt å sette "default" ipadresse, men dette nytter ikke. Har også installert SB på nytt. Er det noen som kan hjelpe meg?

 

På forhånd hjertelig takk!

 

mvh

Hei,

 

Hvis du har Windows XP med "firewall" på i advanced Network settings, vil du få dette problemet. I mitt tilfelle har jeg Windows XP og bredbåndsforbindelse via et Ethernet kort og en Ruter/Switch som igjen er koblet til et kabelmodel. Jeg høyre-klikker på "My Network Places"-ikonet på skrivebordet og velger "Properties". Det kommmer da opp et dialogvindu: LAN or High-Speed Internet. Så høyre-klikker du på forbindelsen til Internet (f.eks nettverks-kortet) , og et nytt vindu kommer opp! Her åpner du "Advanced" Tab'en. Her skal det stå følgende:

 

Internet Connection Firewall, samt en avkrysningsboks hvor det står: Protect my computer and network by limiting or preventing access to this computer from the Internet.

 

Før du starter FS2002 fjern "ticken" i avkrysningsboksen og start så opp FS2002, Multiconnect osv. Dette ble veldig langt "[stikk , men jeg håper det kan hjelpe. Husk å sette på denne beskyttelsen igjen når du er ferdig med Online flygingen. Jeg anbefaler at du i tillegg til Win XP's brannvegg (som ikke er helt sikker) også installerer f.eks. ZoneAlarm, som er Freeware.

 

[ 22-04-2002, 22:36: Endret av: Jan H Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...