Gå til innhold

Magnus F. Meese

Bidragsyter
  • Innholdsteller

    3 196
  • Ble med

  • Siste besøk

  • Dager vunnet

    9

Magnus F. Meese vant sist dagen den 1. august

Magnus F. Meese hadde det mest likte innholdet!

Om Magnus F. Meese

  • Bursdag 08. okt. 1991

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Magnus F. Meese's Achievements

89

Nettsamfunnsomdømme

  1. Njæ, passer meg helt fint å ta måltider, husvask, handleturer, film/serie, og andre ting på cruise, avhengig av lengde! Kan også fint sette på en langtur før sengetid, og ta morgenkaffen mens jeg briefer arrival Autocruise er definitivt en hendig funksjon, men det er langt mellom hver gang jeg bruker den.
  2. Hele Xbox-nettverket er ute ja, ikke bare MSFS. Har vart noen timer, og statusoppdateringene gir ikke mye info: https://pmdg.com/pmdg-777-300er-for-microsoft-flight-simulator/ Velkommen til live service, er nok kommet for å bli. XP12 og P3D er jo der enda for de som ikke vil beheftes med slikt én gang per 1-3 år. Selv tåler jeg en kveld ved pianoet eller med Netflix oppe i stedet for simmen, selv om det er kjipt å bli låst ute.
  3. Sånn er det med alle rudderpedaler i spill som ikke er smarte nok til å skille mellom gamepads og annen hardware. Grunnen er at den autoassigner aksene til thumbsticks, så bremsene som er i maks/min ende av skalaen vil forårsake snurring. Før brukte jeg en USB-hub med av/på knapper for å løse dette enkelt, men den tok kvelden etter at jeg hevet den litt for mye med hev&senk-skrivebordet mitt. Nå bruker jeg HID Hide, som gjør tilsvarende jobb via software.
  4. Ja. Merk at FP vil forsvinne etter litt tid, jeg tror det er to timer. Så husk å file på nytt når du logger på igjen om du er borte i timesvis.
  5. Fair enough, jeg er ikke interessert i pax/boarding så den slags påvirker ikke meg. Fordelen med sim er jo å slippe å deale med alle gærningene 😁 Fra VATSIM Code of Conduct (Ja, den du sverget på tro og ære at du hadde lest når du registrerte deg ) : B3(b) If it becomes necessary to leave a pilot connection unattended, the account holder is encouraged to disconnect from the network. Notwithstanding anything in this Code to the contrary, no pilot connection is permitted to be unattended for a period of longer than 30 minutes. Altså kan du snike deg unna i 30 minutter uten problemer, men kun når ATC er avlogget. Hvis du trenger en kjapp pause med ATC på, bare spør om 5/10 minutter. Ved lengre pauser, bare logg av og logg på når du er klar igjen. Ta en kjapp sjekk av vatspy eller lignende før du logger på for å unngå konflikter. Hvis du er i tvil, logg på som OBS først for å sjekke nærområdet. Så lenge det ikke er fly i konflikt bryr ikke ATC seg om du forsvinner eller på magisk vis oppstår midt i luften, det er vanlig.
  6. Jeg har enda ikke skjønt hvorfor alle simmere har et sjukt behov for en pad i vinduet? I 737en tar det meg 30 sekunder å trykke inn vekt og fuel på de to relevante CDU-sidene, så er det bare å laste inn ruta i CDU med nedlastet simbrief-fil, regne t.o. performance med Simbrief sin nye perfcalc (tidligere brukte jeg Topcat), kaste diesel og en fyrstikk på litt komprimert luft, og suse avgårde. Hva gir denne padden meg, egentlig? Simbrief og kart har man jo enten på annen skjerm, laptop, tablet, eller telefon for langt enklere bruk?
  7. Bor i England, så den slags har jeg ikke koll på lengre!
  8. Winwing, MFG, VKB, og Virpil er de eneste jeg tenker å handle fra i fremtiden, evt andre produsenter som måtte komme på banen med gode produkter. Har en VKB Gladiator Evo som er veldig godt laget (dog savner jeg et mykere senterpunkt), og lar meg plukke ut fjærene enkelt (ved hjelp av litt DIY for å quick-release bunnplata) for heliflyging når det står for tur.Langtidsplanen min er å erstatte Logitech-pedalene mine med MFG eller Virpil, og så erstatte TM TWCS throttel med Virpil/Winwing. Vi snakker som regel minst dobbel pris av TM/Logitech sine alternativer, men for min del er verdien per krone mye høyere hos de dyrere alternativene.
  9. Thrustmaster sin 16000-stikke og Airbus-stikke har samme innmat. X og Y har gode hall effect-sensorer, mens stick twisten er det bare å glemme. Kjenner mange som har eller har hatt en slik stikke (inkludert meg selv), og samtlige har fått det problemet innen det første året etter kjøp.
  10. Godt knippe. Savner veldig turbopropfysikken fra XP i MSFS.
  11. Joda, det eneste flyet trenger for å autolande er en ILS der LOC ikke er offset, men peker langs rullebanen som vanlig. Flyet følger glideslope til hva nå enn terskelverdien er på radio altimeter (RA), så tar RA over som høydekilde i flare mode, mens LOC brukes til å følge senterlinje. CAT II/III har ingenting å si for hva flyet får til å gjøre. En høyere CAT betyr bare bedre kvalitet på utstyr, signal, feiloppdagelse, økt distanse fra rullebanen fly og kjøretøy holder (derfor ulike CAT I og II/III holdingpoints mange steder), m.m. På flyplassen jeg jobber på må enkelte veier for flyplassbiler nær banen stenges og andre oppgaver på bakken utføres for å ha full CAT III, som bare gjøres når det blir tåke. ILS-utstyret og signalet det sender ut er akkurat det samme, men fordi vi ikke har den samme beskyttelsen i området rundt rullebane og ILS-signal, er innflyvningen max CAT I frem til vi sender ut Ops-gjengen for å gjøre klart. Det stopper ikke flight crews fra å trene på autoland, det skjer gjerne flere ganger om dagen. Forskjellen er at de MÅ se banen på CAT I minimums eller tidligere, eller gå rundt. Om flyet eller piloten lander spiller ingen rolle. Dette vil selvfølgelig ikke funke på flyplasser med offset LOC eller LOC som ikke peker ned runway fra motsatt side, da flyet følger LOC under flare (og rollout, if equipped). På Bodø ILS 25 skal det godt gjøres å autolande uten å ende opp i grøfta, f.eks. Easy fix: Sett ut hjulene tidligere. De er veldig gode luftbremser. Når man ikke er knallgod på å manage energien i flyet selv, så er det enklere å kaste litt ekstra fuel på bålet for å få kontrol. Bedre fix: Forstå flyet ditt godt. Særlig i form av å bli god på å tolke Flight Mode Annunciator (FMA), som er de grønne (og av og til hvite) bokstavene som vises i toppen av PFD-skjermen, i tre små kolonner. Her forteller flyet deg nøyaktig hva autopiloten driver med, og når du ikke håndflyr burde du være 100% inneforstått med alt som står der. Når du har kontrol på det, blir det også veldig mye enklere for deg å beskrive nøyaktig konteksten rundt problemet du har. Akkurat nå er det mange potensielle årsaker, spesielt vanskelig er det å fastslå om det er en bug eller pilotfeil, og det blir vanskelig å tilby god hjelp. TL;DR: Del en video av problemet, så blir det lettere for andre å forstå problemet. Med MSFS på PC har du garantert også XBOX Game Bar, som har innebygd skjermopptaker du kan bruke.
  12. ENR 4. Men du får bare koordinatene, relativ plasering til andre plasser må du finne ut av selv.
  13. https://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/modules/tomcat/ Ikke til MSFS, men hvis du vil ha en høydetaljs F14 er det ingen andre steder å gå. Tilbud nå, og DCS World (som denne modulen kjører i) er gratis.
  14. Hvis du trykker ESC under flight er det vel en save-funksjon? Har ikke prøvd den så mye, og lagring av et addon's panel state vil jo også avhenge av om de har tilrettelagt for det, men verdt å teste.
  15. Ville maks betalt rundt 5000 for en sånn pakke brukt. Ville også prøvd å finne Ryzen 5800X3D-prosessor i den generasjonen for flightsim, da den er mye bedre egnet for den oppgaven (ikke at ren 5800 er dårlig, forsåvidt)
×
×
  • Opprett ny...