Gå til innhold

Jan Helge Rambjør

Members
  • Innholdsteller

    25
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Jan Helge Rambjør

  • Bursdag 29. april 1967

Jan Helge Rambjør's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Kjempeflott Einar ! Fagkunnskapen øker i vårt flightsimmermiljø !! Hilsen Jan Helge
  2. Artikkel fra Nettavisen: http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=21&item=188008 Hilsen Jan Helge [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
  3. Jeg synes søndag høres ut som en ypperlig ukedag å ha møtene på. Dette ser jeg frem til.... Hilsen Jan Helge
  4. Dette høres topp ut. Men noen må ta på seg å lede denne klubben, ellers blir det ingen ting ut av det. Så, hansken er kastet..... Hilsen Jan Helge
  5. Takk for mange gode svar....dette er lærerikt... Jeg slengte meg (litt uanmeldt) med på treningskvelden i går, og var derfor litt uforberdt. Jeg hadde da sannsynligvis ikke fått med meg hvilken server vi brukte for Roger Wilco..men jeg fikk i allefall prøvd keyboardet. Det var nok jeg (LN-JHR, eller Lima Hotel Romeo for short) som ble "handet" over til Oslo Ctr. Jeg vet ikke helt hva som skjedde...jeg tror jeg bare fulgte en beskjed om å switche til en nye frekvens... Men, som noen nevnte tidligere, vi er DER for å lære...og feile... Takk for god feedback...kanskje vi kan gjøre dette til en "tradisjon" etter treningskveldene.
  6. I går gjennomførte jeg min andre treningskveld, og det meste fungerte bra. Takk til alle på ATC for en god jobb. Men, jeg har noen spørsmål: 1. Jeg sendte inn en Flightplan som innebar at jeg skulle fly VFR: ENGM->Mesnali (114.4)->TGA (117.4)-> ENVA. Men jeg ble dirigert mye, mye lenger øst. Hva er grunnen til at man ikke følger den opprinnelige flightplanen slik jeg hadde skrevet den. Jeg fikk jo beskjed om å ta av fra rwy 19R og jeg skulle holde rwy heading. Men da jeg ble dirigert østover og så nordover, havnet jeg altså mye lenger øst enn hva min flightplan viste (nesten helt på svenskegrensa). Er det en motsetning mellom det å "file" en flightplan og å fly VFR. Med andre ord, er det kun ved IFR at man bruker flightplanen ? 2. Burde man ikke ha en oppsummering på treningskveldene i dette forumet, slik at man kan få litt feedback på det man har gjort? Kommuniserte man riktig? Hva gjorde man feil? Hmm, vel det er i alle fall et forslag.... Men takk, i alle fall, for en kjempeartig kveld !!!
  7. Jeg har ennå ikke kommet meg online, men det nærmer seg. Jeg prøver å lese mest mulig (takk for mange gode og instruktive nettsteder), slik at jeg er mest mulig klar. Men et par ting er fortsatt litt uklart: 1. Fungerer multiplayer i FS 2000 ? og er det "påkrevet" å logge seg på der i tillegg til SB ? 2. Jeg ønsker å bruke RogerWilco til kommunikasjon. Trenger man da å bruke chat funksjonen ved siden av, eller er det bare en backup ved bruk av voice ? Hilsen Jan Helge ------------------ LN-JHR Fit for Flight
  8. Molde !!! Hilsen Jan Helge ------------------ LN-JHR Fit for Flight
  9. Jeg jobber som fotograf og redigerer i TV2, Oslo (nyhetsavd.) ------------------ LN-JHR Fit for Flight
  10. Takk skal du ha !!! Da sees vi kanskje i norsk luftrom...snart ? Hilsen Jan Helge ------------------ LN-JHR Fit for Flight
  11. Jeg ser at det skal være et stort fly-in i kveld. Hva trenger jeg av software for å ta del i dette ? Og, hvor får jeg tak i denne programvaren ? Er det spesielle krav til PC'en ? Håper på noen svar, for det hadde vært morsomt å vært med on-line også !!! Hilsen Jan Helge ------------------ LN-JHR Fit for Flight
  12. Dette kunne jeg tenke meg å være med på. MEN: Hvor finner jeg Squawkbox og Battlecom for nedlasting ? Er det laget egne versjoner for FS2000 ? Trenger jeg noe mer enn SB og BC for å komme i gang ? ------------------ LN-JHR Fit for Flight
  13. GODT NYTT ÅRTUSEN !!! til alle med-flightsimmere Det eneste som hadde problemer med overgangen til Y2K var mitt eget hode. Det er et helt orkester av tømmermenn som spiller på saga inn i huet mitt. I tillegg spiller de helt falskt.... Når det gjelder min eksterne PC, så ser det ut til at alt er normalt......ingen roll-over problemer i det hele tatt. Vel, vi får se hvordan det går utover i året. Ser ellers fram til et nytt år med spennende flyturer over hele kloden.. En høytflyvende hilsen fra Jan Helge Rambjør ------------------ LN-JHR Fit for Flight
×
×
  • Opprett ny...