Gå til innhold

Aleksander Rønning

Members
  • Innholdsteller

    1 400
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Aleksander Rønning

  • Bursdag 08. sep. 1987

Aleksander Rønning's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. For det første. Det er nå 3 F-5-er igjen her i landet. Ingen av de blir brukt til noen rolle i forsvaret lik den F-16 har idag. For det andre: Det tar ikke langen stunden for en F-16 å fly fra Ørland til Oslo. Fyr opp FS og prøv selv!
  2. Alle sammen: det hele koker faktisk ned til hva Forsvaret har råd til. Før dere går til angrep på Forsvaret, så foreslår jeg at dere tar en kikk på de kålhodene som sitter i regjeringen.
  3. Ikke mobb Carvair-en da. Det er jo bare en ombygget DC-6'er, som ble operert av British Air Ferries engang på 50/60-tallet. Carvair er en slags sammenslåing av ordene "Car Via Air".
  4. S*tan, den var like stygg som alt annet Airbus har spydd ut. Takke meg til Boeing
  5. Åja. Thunderchiefen er jo steintøff. Les om ett oppdrag over Vietnam som holdt på å gå galt for Thud-piloten John Piowaty her: http://www.internetmodeler.com/2004/november/aviation/f105.php
  6. Se her ja. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=257560 Kan det ha noe med hun her å gjøre? [image]http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1096404113.88997.jpg[/image] Edit: kom til å legge inn feil bilde
  7. Jasså, var det innslag også? Så ikke det jeg. Får vel se det da.
  8. Riktig så enkelt er det ikke. Det er kodelås på alle dørene som ikke skal brukes av publikum, og det er kameraer stort sett over alt (jeg er enda ikke overbevist om at det ikke er kamera inne på dass ). Jeg har selv jobbet på OSL, og der hadde jeg en slik stilling at jeg var nødt til å bruke disse dørene med kodelås. Vi fikk strenge instrukser om at en ikke skulle slippe inn noen som IKKE hadde ID-kort for Gardermoen, og de skulle også ha den riktige sikkerhets-klareringen. Allikevel vet jeg at det er endel dører der som kan åpnes av publikum, fordi de ikke er utstyrt med kodelåser.
  9. Det er rart å se 737-en uten øyenbryn, men ettersom det visstnok var ett krav engang på 60-tallet om noe greier med noen spesielle approacher, så er det vel på tide at de forsvinner.
  10. Fredrik: du forstod hva jeg mente. Jeg så at jeg hadde skrevet flyvertinne rett etterpå, men jeg bestemte meg for å ikke endre innlegget, da noen hadde sitert meg.
  11. Spør du meg er ikke det så rart. Jeg hadde også vært småstresset og sur hvis jeg hadde vært flyvertinne i ett møkkaselskap som Ryanair.
×
×
  • Opprett ny...