Ante fred og ingen fare. Var på vei fra Vadsø til Hammerfest, med mellomlanding i Mehamn. Været var ok i begynnelsen, men tetnet til vestover, og var direkte truende i Mehamn. Fikk det derfor travelt med å komme meg videre, og gjorde flere fundamentale feil, som fikk fatale følger. Bare minutter etter take off begynte motoren å hoste, for så å dø helt ut. Trimmet flyet til beste glideflukt, mens jeg scannet instrumentene for å finne årsaken. Rakk ikke å tenke klart, og hadde ingen mulighet for å glidefly tilbake til Mehamn. Det endte med å krasjlande i en liten innsjø, og hadde nok ikke overlevd irl. For det første burde jeg ikke ha tatt av i det hele tatt, da været var alt for dårlig. Dernest fikk jeg det så travelt at jeg "skippet" nødvendig sjekk av flyet. Det viste seg at jeg hadde fløyet tomme tip-tankene, og glemte å skru over på hovedtankene i vingene. Det siste hadde jeg nok hatt tid til før jeg krasjlandet, men jeg ble faktisk overraskende stresset, så der satt jeg altså mer eller mindre lammet, mens flyet traff innsjøen. - Som gammel simpilot har jeg nok lagt meg til en del uvaner, som å ta lettvint på tilstanden til flymodellene, og aldri tenkt at dette betydde så mye. Ikke sånn med A2A sin Comanche ! Den er nesten levende, og gir nye erfaringer for hver flytur, og er nådeløs hvis man slurver !! PS jeg fløy i online vær, og av forståelige grunner, har jeg ingen bilder fra motoren stanset til krasjlandingen.