Gå til innhold

Hva er vitsi me d squwkbox?


Gjest

Anbefalte innlegg

LoL [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Tipper en viss bruker her inne har fs bare for å styrte å fly på hodet med 747'er eller.no

William, spør heller folk om de kan forklare deg hva ATC er [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Mvh.

Jørgen Hellestø

[ 22-12-2001: Endret av: Jørgen Hellestø ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ATC??

Jo det er Han/Hun i Tårnet,fjellet... som styrer flyene! Enkelt sagt. Vite mer? se under...

Flygeleder

Eller hvis du kan Enhelsk Giffen så kan du se her hvordan dette skjer over VATSIM.

What do you mean, "real ATC"?

Controllers give ATC to pilots connected to the network in real time, just like in the real world. As you fly from e.g. Norway to France then cross the Atlantic to land in New York, you will get guidance from controllers who will hand you over to the next when you leave his or her sector. You will also see other users aircrafts take off or land as you taxi to the runway!

Before you take off, you'll have to submit a flightplan giving details on your flight (departure point, destination etc.). Then you'll get a clearance for your flight from the controller covering your airport. The controller will then give you taxi clearance and you will start moving your aircraft towards the end of the runway. Lined up and ready for departure, the controller gives you the final clearance for takeoff, and off you go!

As you fly towards your destination with the guidance from a controller, the weather outside your cockpit will be the very same as it is in real life at that time. The system continuously collects real weather reports from around the world and updates your flight simulator with the local weather.

Nearing your destination, you start seeing other aircrafts in the area as you start your descent. You are handed over to the approach controller who guides you towards the active runway before you lock onto the ILS and start your final approach. The approach controller then hands you over to Tower who gives you the landing clearance...

 

ok???

[image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting:

Når du flyr online, med Squawbox, bringer det Flightsimmen inn i HELT andre dimensjoner! Det er bare så utrolig mer realistisk.

Kanskje du burde prøve det selv før du dømmer...

Ellers:

Ha en God Jul

PS!

ATC`en du får i FS2002 kan ikke MÅLE seg mot/med den du får når du flyr med Squawbox og har ATC der! ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Kenneth Lima:

Har du prøvd å fly online èn gang så er du hekta, det kan jeg nesten vedde på. Online flygning er akkurat som Mentol dropsen. Har du prøvd det en gang så er du hekta [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 22-12-2001: Endret av: Kenneth Lima ]

AFFIRMED!

[image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det der er mere for dem som har bredbånd. Pga har isdn og der betaler man tellerskritt [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Vel skal kanskje prøve bare kanskje altså! og Jørgen jeg spurte ikke hva atc er jeg spurte hva er vitsen med squwkbox er!!

[ 23-12-2001: Endret av: William Giffen Saebo ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du trenger slett ikke BREDBÅND for å bruke/fly online med Squawbox!

Har hatt ISDN hele tiden! Fikk en knall start da jeg fløy alle oppdragene (for VNoAF) online etter jeg fikk dette til! Måtte så skjerpe meg, for 2-5 turer pr. dag ble i meste laget...nå prøver jeg å ligge på ca. 2 ganger uka på ca. 2 timer...går fint! (Med mindre man bruker begge linjene, men ser ikke no grunn til det!) [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av William Giffen Saebo:

det der er mere for dem som har bredbånd. Pga har isdn og der betaler man tellerskritt [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Vel skal kanskje prøve bare kanskje altså! og Jørgen jeg spurte ikke hva atc er jeg spurte hva er vitsen med squwkbox er!!

[ 23-12-2001: Endret av: William Giffen Saebo ]

Vitsen med SB er å fly sammen med folk som virkelig kan fly, ikke de dumme ai flya som skulle vært tatt fra flygebeviset for lenge siden [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] ...og litt realistisk atc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...