Gå til innhold

VATSIM Codes...


Arnt Kalseth

Anbefalte innlegg

Skal ha vært lest av alle som flyr online.

Ser ut som de er ferdige med disse nå.

Jeg merker meg at man må være minst 13 år for å fly online, og ikke minst at man logger på med ens riktige navn.

Vil tro at dette også gjelder på voice-kanalen. Har forøvrig sett en del rariteter der....

Jeg har også merket meg at det nå er PILOTEN's ansvar å kontakte ATC og ikke omvendt.

Likeledes kan vel gjentas at man bør kunne basic'en i PC/SB før man logger på.

Vi er heldige her i Norge da vi har treningserveren til Dag å boltre oss på.(Blir aldri nok reklame for den)

Mulig VACCNorway kan ufylle mere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM does not accept memberships from children under age 13 without consent of a parent. VATSIM makes every effort to verify ages of minors at registration. If a child under the age of 13 wishes to participate in VATSIM, a printed Consent Form is required to be signed and mailed in by the parent to VATSIM according to the instructions on the Consent Form.....

Jaja... (egentlig litt rart da..det er vel de som er under 13 som flyr online på VATSIM..?)

[image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...

pleier nesten alltid å hoppe over sånne "Code of Conduct"-greier; det er alltid mange sider, og jeg gidder ikke å lese det.

Scroller alltid ned til "I agree" og ferdig med det. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Visste ikke at det var 13-års aldersgrense på VATSIM! Kan tenke meg at jeg var på den alderen da jeg joinet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VATSIM Codes er laget primært av to hensyn:

1. For å sikre juridiske forhold knyttet til medlemmer

2. For å sikre en hyggelig opplevelse for alle deltakere

Dersom man ikke følger disse enkle reglene, risikerer man eksklusjon fra VATSIM.

Når det gjelder pilotens ansvar for å kontakte ATC, er ikke dette noe nytt. Slik har det alltid vært og slik er det også i den virkelige verden. Når du er klar til klarering, er det naturlig at du kontakter gjeldende ATC. Når du overføres fra en ATC til en annen, er det du som må ta initiell kontakt med den ATC du overføres til.

Dette med å benytte virkelig navn, burde være soleklart for alle. Bruk av falskt navn eller "nickname" vil føre til eksklusjon, eller i beste fall en advarsel i første omgang.

Når det gjelder mindreårige, har dette bakgrunn i amerikansk lovgivning. Vi har også tilsvarende lover i Norge for å beskytte mindreårige. Og selv om dette er knyttet til amerikansk lov, vil det gjelde også for nordmenn da tjenesten er amerikansk.

For øvrig er man som medlem av VATSIM forpliktet til å sette seg inn i hvilke regler som gjelder. Og det tar ikke all verdens tid å lese gjennom dette. Spesielt vil jeg oppfordre alle som ikke har gjort dette enda til å lese "Code of Conduct".

Mer informasjon på VATSIM under "VATSIM Codes".

Hilsen Eirik

[ 03-12-2001: Endret av: Eirik Sørensen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...