Gå til innhold

Treningskvelden 12-11


Per Bråtebæk

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Takk for hygglig treningskveld.Det meste fungerte greit for min del.Fløy ENBR-ENZV for en gangs skyld uten et eneste teknisk problem eller bug.

Var litt vanskelig å høre ENBR APP helt i starten,men det gikk seg til etter hvert,men dette kan jo også skyldes at jeg ikke har headset. Må motivere piloter og ATC til å benytte seg av treningskveldene,slik at dette tiltaket ikke forsvinner. Vi har det både uformelt,hyggelig og ikke minst lærerikt.Til dere som ikke har våget spranget til å fly online:les treningssidene på VACC NORWAY og kast dere ut idet først som sist.Ingen av oss biter.

mvh Per [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Einar Kristiansen:

Jepp!! Enig,kom igjen folkens,meld dere på!! Satt som ENZV-APP [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] Må si at jeg persjonlig begynner å få sving på sakene... [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image] [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

LN-EMK

VWF-040

Ja det kan jeg unde skrive på. Jeg ankom enzv ca 2200 og skulle fly en liten tur til enbr.Desverre endte min flight i en krasj. Min 737-400 fikk en feil med ene motoren under take off og det gikk til helv.... Men heldigvis bli ikke jeg skadet, men jeg mistet min styrmann og 22 passasjerer. Pga underbemanning bestemte ledelsen i mitt fly selskap at jeg måtte fly videre med et annet fly, og det ble slik. Litt problemer fikk vi i dette flyet også.Radioen funket ikke og atc fikk ikke min FP korrekt.Når dette ordnet seg, fikk jeg clearnce to enbr, og tok av i litt sidevind. Kan ikke annet en å skryte av enzv, som tok maset fra meg og det andre flyet på det tidspunktet(sas-1145) med ro. Under veis fikk jeg handover til enzv som måtte gi meg holding en liten stund pga av andre radioproblemer, men når jeg fikk stilt inn rett frekvens fikk jeg tilatlse til å lande. Utmerket service fra både enbr og enzv. disse to er under trening i atc arbeidet, men klarte seg utmerket. Jeg fikk umidelbart nytt opdrag fra ledelsen og denne gangen måtte jeg fly en heli tur til bratta for å slippe av noen tullinger som skulle plukke bær der ute.(Skjønner ikke at folk finner på sånt tull) Der ute var det litt vind, men oppdraget ble fullført og enbr fikk trent litt mere den kvelden.Dette fikk også undertegnede som ikke har fløyet med SB siden fs2000 kom pga mye feil med flyene(fps). Håper flere kommer og trener.Dette er plassen for dere som ike har fløyet før, og atc er tålmodig me de som er nye.

<u>Hilsen Pilot .</u>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...