Gå til innhold

Hvilket helikopter er best?


Kjetil Hetland

Anbefalte innlegg

Helikopter er ELENDIG simulert i fs98 (jeg flyr selv modell helikopter til daglig og har flere ganger fått fly store helikoptre med instruktør i høyre setet), men det sies at i fs2k så skal helikopter være mere realistisk.

Vennlig hilsen

Tarjei Lundarvollen, som ga opp heli i fs ganske kjapt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ca. 200 timer på helio i FS98 og har ca 15 helikoptere i

hangaren.Jeg har funnet flere meget gode AFX-airfiler.

Jeg tar av og lander på helipads i Oslo-området med scenery fra

Charlotte og egenlagete scenery.Jeg simulerer NLA og har laget

Sentralsykehuset i Akershus og Ullevål Sykehus.

Min favoritt er ett Sea-King redningshelikopter.

Du må ha "stikke" med gass og forutsetningen er også pedaler.

Fly helio i FS98 er vanskelig men fullt ut overkommelig med

trening og atter trening.

Lykke til!

MVH Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Har väll skrapat ihop ca: 400 timmar och loggat 1200 landningar

(för Helikopter) sedan jag skaffade mig FS98.

Som det tidigare är sagt i detta forum är det "satan" svårt att flyga orginal Bell:n som följer med och den har dåliga flyg-

egenskaper (konstaterart av flera äkta helikopterpiloter).

Ta först och lasta ned en maskin som Ian Standfast har lagat

(håller som regel hög standard om inte bäst) där efter så övar du och åter övar start/landning och sedan hovring tills du blir kanon bra på det. En bra test miljö är att öva lanindningar på

oljeplattformarna utan för Kristiansund.

När du sedan gör ett litet test med orginal helikoptern till FS98 så skall du se att du klara att hantera denna instabila

skapelsen mycket bättre.

Med vänliga hälsningar

Andreas Eriksson

PS ! Ha gärna en egen logfil (i ex: Excel) där du kan föra in

antal landningar och bränsleförbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, hørte jeg noen nevne Apache her? LOL Jeg selger tilfeldigvis F22-ADF, FU2, FS98 OG Apache Longbow Gold :-)) Sistnevnte pent brukt da jeg ikke har den heelt store interessen for luftens kremvispere.. Btw: Så ei jente som hoppa i fallskjerm fra et helikopter, på en eller annen tv-kanal her om dagen. Tror det var "Tar du utfordringen". Jeg fikk ihvertfall hakeslepp, det var utrolig tøft gjort av henne! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Thumbs up.

------------------

LN-HLL

Håvard Leonardo Lund

cub4bear@c2i.net

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen

Etter flere uker med trening ser det nå ut som jeg mestrer helikopteret. Det var som noen skrev her i forumet at Ian Standfast sine helikoptre er best, og det var det som skulle til. Nå går hovring og landingene som en lek. Sliter litt med FS98 originale Bell men den skal vist ikke ha noe med virkeligheten å gjøre. Jeg har prøvd Helikopter Service sin simulator og det var en lek med S-61 i forhold til FS98 og den originale Bell'en.

Hvor kan jeg finne add on scenery for Oslo etc med helipads. Kan noen maile meg den. Hadde også vært gøy med Sea King'en en tur, ettersom jeg har jobbet på den. Så hvis noen kunne mailet meg den sier jeg takk!

Kjetil O

kjolsnes@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...