Vetle T. Fosse Skrevet mandag klokken 16:10 Del Skrevet mandag klokken 16:10 Hei! Jeg jobber med et prosjekt hvor jeg trenger høydedata til et bygg. Hvordan får dere som er godt inni dette tak i høydedata? Eller er det bare guesstimates? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig A. Togstad Skrevet mandag klokken 19:05 Del Skrevet mandag klokken 19:05 Bruk hoydedata.no . Der kan du finne sånn ca. høyder på bygninger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetle T. Fosse Skrevet tirsdag klokken 09:10 Forfatter Del Skrevet tirsdag klokken 09:10 14 timer siden skrev Stig A. Togstad: Bruk hoydedata.no . Der kan du finne sånn ca. høyder på bygninger. Flott, takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full Member Tor Arild Danielsen Skrevet tirsdag klokken 09:12 Full Member Del Skrevet tirsdag klokken 09:12 De fleste kommuner har kart med høydedata. Du kan velge å lage snitt gjennom bygg og da vises høyden som kotehøyder både på terrenget og takflater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetle T. Fosse Skrevet tirsdag klokken 16:04 Forfatter Del Skrevet tirsdag klokken 16:04 6 timer siden skrev Tor Arild Danielsen: De fleste kommuner har kart med høydedata. Du kan velge å lage snitt gjennom bygg og da vises høyden som kotehøyder både på terrenget og takflater. Kan du vise til en nettside, eller et eksempel? Jeg forstod ikke helt hva du mente. Har søkt på Stavanger kommune sine nettsider for å finne noe informasjon men sliter litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stein-Ove Rud Skrevet onsdag klokken 05:17 Del Skrevet onsdag klokken 05:17 13 timer siden skrev Vetle T. Fosse: Kan du vise til en nettside, eller et eksempel? Jeg forstod ikke helt hva du mente. Har søkt på Stavanger kommune sine nettsider for å finne noe informasjon men sliter litt... https://hoydedata.no/LaserInnsyn2/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetle T. Fosse Skrevet onsdag klokken 07:13 Forfatter Del Skrevet onsdag klokken 07:13 Flott! Ser det går an å tegne høydeprofil i tillegg hvor "overflate" kan inneholde bygningstak og slikt, så da tror jeg vi er på god vei 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.