Gå til innhold

Milviz Cessna 310


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg har en gammel pilotkamerat, som jeg har «lurt» til å begynne med flysimulator. Han har begrenset datakunnskap, så jeg forsøker å hjelpe han der jeg kan. I mange år hadde han en Cessna 310, og nå har han kjøpt og installert Milviz utgaven på Markedsplassen. Alt gikk greit med kjøp og innstallasjon, og han sier at flyet flyr som orginalen. Her om dagen tenkte jeg at jeg skulle gjøre det hele enda litt mer realistisk for han, ved å endre registreringen til det han hadde på sitt eget fly, slik at han også fikk sitt gamle callsign hos ATC. Men sålangt har jeg ikke klart det. Jeg finner ingen aircraft.cfg fil som i de andre flymappene. Jeg har søkt i Windows, men den dukker ikke opp. Kan noen fortelle meg hva jeg har oversett og hvor jeg trolig  finner denne cfg fila?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil er fly kjøpt på markedsplassen kryptert. Med andre ord får du ikke redigert noe som helst. En av bakdelene ved å kjøpe fra markedsplassen. Kjøp alltid direkte fra utvikler. Men callsign skal du vel kunne endre direkte i simulatoren der du velger fly?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Hvis du endrer callsign der du endrer fly, får alle flyene samme callsign. Det er jo en mulighet, men hvis du endrer i cfg fila, blir det bare det flyet som får nytt callsign. Jeg synes det høres litt rart ut at fly kjøpt på markedplassen blir kryptert, mens alle standardfly i simulatoren har aircraft.cfg fil som kan redigeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden skrev Tor Arild Danielsen:

Hvis du endrer callsign der du endrer fly, får alle flyene samme callsign. Det er jo en mulighet, men hvis du endrer i cfg fila, blir det bare det flyet som får nytt callsign. Jeg synes det høres litt rart ut at fly kjøpt på markedplassen blir kryptert, mens alle standardfly i simulatoren har aircraft.cfg fil som kan redigeres.

Det er vel en form for DRM beskyttelse. Kjøp derfor aldri fly fra marketplace, men direkte fra produsenten (selv om det er lettvint med marketplace). Da støtter du også produsenten bedre ved at dem slipper å betale prosenter av salget til Microsoft. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Full Member

Ja jeg er helt enig med deg ,når det gjelder å kjøpe på Marketplace. Jeg har nok ikke vært flink nok til å informere han om det. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de krypterer filene.Skal nå prøve å finne et livery på flightsim.to hvor han kan legge til registreringen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden skrev Tor Arild Danielsen:

Ja jeg er helt enig med deg ,når det gjelder å kjøpe på Marketplace. Jeg har nok ikke vært flink nok til å informere han om det. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de krypterer filene.Skal nå prøve å finne et livery på flightsim.to hvor han kan legge til registreringen.

Ja, er ikke alle som er klar over det. Men det er verdt å ha i bakhodet før man kjøper noe på marketplace. Tror likevel du finner en løsning her som fungerer som @MagTvei har foreslått :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...