Gå til innhold

Flightsimpm throttle med ekstra akse.


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg har en B737 throttle fra Flightsimpm. I kontroller i FS2020, kan jeg se at throttlen er registrert som joystick H. Akse x=throttle1, akse y= throttle 2, akse z= speedbrake. Flaps er glidebryter y. I tillegg er det en akse glidebryter x som jeg ikke kan se er knyttet til noen funksjon, men aksen står og dirrer både i kontroller i simmen og i windows. De andre aksene er helt rolige. Vet noen hvilken rolle denne aksen har? Kan den fjernes?
Jeg har også registrert at hvis jeg forsøker å assigne knapper på tastaturet til en funksjon i kontroller, så dukker det opp en Joystick glidebryter x+ i feltet hvor knappen jeg trykker på skulle framkommet. Vet noen hva dette er og hvordan jeg kan legge inn tastetrykk uten å få denne aksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvordan gikk det egentlig? Jeg har hatt det samme problemet med throttelen siden den var ny i 2019. Men det har vært mulig å ignorere glidebryteren i FSUIPC.

Nå er ikke dette mulig lenger og den overstyrer alle andre kontroller jeg har. Venstre aileron og speedbrake står bare og dirrer. Og det selv om ingen akser eller brytere på throttelen er assignet. Det er vel selve kretskortet det er noe galt med siden den har vært slik siden den var ny. For noen glidebryter finnes ikke på selve throttelen.

Har sendt mail til FlightSimPM men ingen svar foreløpig. Har mest lyst til å handle en ny throttle med servoer.

Endret av Rune Brauten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...