Gå til innhold

Jeg går tilbake til P3D


Stian Rolandsen

Anbefalte innlegg

Jeg går tilbake til P3D. Er bedre grafikk i P3D enn på skrivebordet mitt. Har sittet siden fredag kveld å forsøkt å reinstallere MSFS. Har lest alt som finnes av poster om download loop, decompresion loop etc. 

Starter MSFS og nedlasting starter. Når loop starter så sletter jeg .part filer og fortsetter. Har jobbet meg ned til å ha 3,2 gb igjen. Men etter å ha jobbet med dette i hele går kveld og 2 timer til i dag uten at jeg kommer nærmere målet så gir jeg faktisk bare opp. 

Et siste desperat forsøk med å høre om det er noen her inne med tilsvarende erfaringer som kan ha en løsning som ikke er skrevet en annen plass på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden skrev Stian Rolandsen:

Jeg går tilbake til P3D. Er bedre grafikk i P3D enn på skrivebordet mitt. Har sittet siden fredag kveld å forsøkt å reinstallere MSFS. Har lest alt som finnes av poster om download loop, decompresion loop etc. 

Starter MSFS og nedlasting starter. Når loop starter så sletter jeg .part filer og fortsetter. Har jobbet meg ned til å ha 3,2 gb igjen. Men etter å ha jobbet med dette i hele går kveld og 2 timer til i dag uten at jeg kommer nærmere målet så gir jeg faktisk bare opp. 

Et siste desperat forsøk med å høre om det er noen her inne med tilsvarende erfaringer som kan ha en løsning som ikke er skrevet en annen plass på internett?

Slå av antivirus og VPN når du laster ned første gang. Mulig det er årsaken til at det stopper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill Frank. Allerede testet 😒

Jeg er bare så ekstremt lei. Startet etter jobb fredag og trodde at dette skulle gå bra. Lot den stå over natta til lørdag bare for å stå opp å innse at det ikke hadde beveget seg noe som helst over natta. Resten av helga og gårdagen gikk med på å starte på nytt, lukke MSFS, slette filter(patch, part osv). starte på nytt og repetere prosessen 15-20 ganger. 

Gjør akkurat nå et siste forsøk helt fra scratch igjen. 22 av 130 gb...

Endret av Stian Rolandsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite hjertesukk kan se ut til å ha gjort susen. 

For fremtidig referanse for de som havner i samme situasjonen. 

I alle forsøkene som jeg hadde gjennom helgen så sjekket jeg mappen ...packages/official/onestore og la merke til at alle filene som ble lastet ned, men det så ut til at det også var det eneste som skjedde. Den inneholdt en skog av filer med navn .part/.patch og .0**. Det ble ikke opprettet en eneste undermappe. Dette til tross for at jeg hadde kjørt som admin og fulgt alt av råd og tips på det offisielle forumet. 

Det jeg har gjort i kveld er å avinstallere absolutt alt som er relatert til MSFS og fjernet alt av mapper som lå igjen på diverse plasseringer.

Restart av PC

Deaktivert Windows defender og brannmur.

Installere MSFS via Xbox appen.

Startet MSFS som admin.

Underveis har jeg fulgt med mappen nevnt over og sett at det lastes ned filer som nevnt over, men denne gangen har filene gradvis blitt erstattet av mapper.

 

Jeg vet ikke hva som som var årsaken, men noe virker å ha blitt veldig feil med den reinstalleringen jeg startet på fredag uten at jeg kan sette fingeren på noe som helst gjort annerledes enn første gang jeg installerte på denne PCen. 

Så kan jeg legge til at bakgrunnen for at jeg i hele tatt startet på dette er at jeg ikke ønsket å ha MSFS installert på den minste disken og Windows på den største. 

PS. Fortsatt 23 gb igjen. Men har brukt ca. 2 timer på å komme like langt som på 4 dager.  

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden skrev Stian Rolandsen:

Så kan jeg legge til at bakgrunnen for at jeg i hele tatt startet på dette er at jeg ikke ønsket å ha MSFS installert på den minste disken og Windows på den største. 

PS. Fortsatt 23 gb igjen. Men har brukt ca. 2 timer på å komme like langt som på 4 dager.  

 

Du er klar over at du kan flytte mappene Community og Official akkurat dit du vil på maskinen din? 

Jeg har laget et innlegg om dette i MSFS forumet:

https://forums.flightsimulator.com/t/can-you-move-the-community-folder-to-a-different-drive/272303/6?u=frankthemoose

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg er klar over dette. Værre å flytte Windows til hvilken som helst plassering 😉

Jeg har fortsatt P3D for å stille 747 behovet mitt, så ønsker en egen disk helt dedikert til spill og addons. Da er det ønskelig å ha Windows på en mindre disk og alt FS relatert på en stor disk(som sikkert er for liten om 3 måneder😂

 

Jeg er uansett kjempe fornøyd nå med alt i boks igjen. Rakk tilogmed en tur med pmdg fra Chicago til Houston i dag tidlig før jeg kjørte på høstferie med ungene. 

Endret av Stian Rolandsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...