Gå til innhold

Opencockpits Boeing 737 pedaler


Anbefalte innlegg

  • Full Member

Jeg har i flere år hatt et sett pedaler fra Opencockpit, men uten å få brukt de. Grunnen til det er todelt; jeg hadde engang et mål om å skulle bygge en B737 cockpit, men det målet har jeg nå forlatt. Grunn nummer to er at jeg har aldri fått pedalene til å virke ordentlig. Jeg trudde jeg hadde funnet årsaken til det da jeg oppdaget at USB kontakten på USB kortet var ødelagt. Jeg fikk derfor kjøpt et nytt kort fra Opencockpits, og skiftet det, men problemet var ikke løst. Med nytt kort virket både sideroret og høyre bremsepedal, men venstre bremsepedal var død.  Etter ny kontakt med produsenten, fikk jeg tilsendt et nytt potmeter, som også er skiftet. Etter det er det blitt liv i venstre pedal også, men pedalen(potmeteret) står og dirrer når jeg tester det i joy.cpl.  Opencockpits forklaring er at det er støy som påvirker potmeteret enten i pedalene eller i simulatoren.  Når jeg kobler pedalene fra, så ser jeg ingen støy i kalibreringsprogrammet. Jeg har begrenset elektronikk kompetanse til å finne ut av dette, derfor har jeg bestemt meg for å forsøke å legge pedalene ut for salg i håp om at det er noen der ute som kunne tenke seg å bruke de i cockpiten samtidig som du har kunnskap til å finne ut av elektronikken. Ny pris idag er 843,00 EURO pluss frakt og norske avgifter. Det gir en pris i kr på ca 13500,-kr. Jeg har valgt å ikke sette noen pris på pedalene, men hvis det er noen der ute som kan tenke seg å kjøpe de, så blir vi sikkert enige om en pris.

IMG_6187.jpg.8f278bcc003e5100088bb9eb4acf482f.jpgIMG_6189.jpg.e96391641811170670ef87d7cc838ab7.jpgIMG_6191.jpg.9c521ff6d5ac5c1daaf4f78f01945294.jpgIMG_6194.jpg.bebf1b4cfeff833e8c8ca0a0558136af.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...