Gå til innhold

Overhaling av motor


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

På en tur gjennom Sverige,  begynte motoren å hoste og harke,  og det var på nippet at jeg fikk nødlandet i Arvidsjaur.  Skiftet ut alle tennplugger og fortsatte turen til Bodø.  Etter bare halvtimen begynte spetakkelet igjen,  og motoren mistet gradvis effekt.  Det var med hjertet i halsen jeg fikk "kravlet" over fjellpartiene rundt Sulis, og med nesten glideflyvning nådde jeg Bodø.  Det var bare en ting å gjøre,  full overhaling av motor.  Første prøveturen i "nesten nytt" fly gikk fra Bodø til Svolvær.  Været var ikke det beste,  sørvest kuling og lavt skydekke til passering av Steigen,  men heldigvis klarnet det i Lofoten.  Motoren gikk som ei klokke  ☺️.  A2A Comanche 250  altså !

 

mo1.jpg

mo2.jpg

mo3.jpg

mo4.jpg

mo5.jpg

mo6.jpg

mo7.jpg

mo8.jpg

mo9.jpg

mo10.jpg

mo11.jpg

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Vedligehold og service er livsviktig i luftverden ...............Bra Story 😉

Takk takk ,  at det er sånn i virkeligheten var jeg klar over,  men at søndagskosen i simverden skulle bety så mye stress,  det er nytt for meg 😅 .  Tør nesten ikke ta en flytur uten grundig forhåndssjekking først 🤣.

Sitat

Hva er det for et vrak du har skaffet der alt av det maskinelle ser ut til å gå gærlig?

Ha ha ha,   det er vel mest piloten det går gærlig med,  Comanche`n er nesten som IRL 😎

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sitat

Glemt 100-timers'en? 😉

Njaææ,  har flydd Comanche`n veldig mye i det siste,  men har nok ikke nådd 100 timer enda.  Tror heller det har blitt slurvet på enkelte turer,  og er det noe denne modellen er streng med, så er det slurv 😬.  Ikke lett å bli oppdratt på nytt fra grunnen av,  her nytter det ikke med snarveier 😁.

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...