Gå til innhold

Flightplanner


Bernt Inge Eide

Anbefalte innlegg

Heisann Piloter 🙂

Det jeg lurer på, er hva som er mest brukt som flightplanner? Hva dere har best erfaring med, lett å bruke, og lett å forstå.

Har det noen betydning for hvilke flytype man flyr med, når man skal ta et valg? Og kanskje vilken sim man bruker? Jeg er en newbi som de  skriver i Vatsim. Så da trenger jeg noen gode forslag på hva som finnes, og er mest brukt.

Håper det er noen som kan gi meg noen tips her! På forhånd tusen takk!! 🙂👍

Endret av Bernt Inge Eide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simbrief med Navigraph har blitt en "must-have" for min del. Jeg var litt skeptisk til å betale for Navigraph abonnement, men det er verdt det! Kombinasjonen av disse to gir deg muligheten til å planlegge en IFR-flight med en spesifikk flytype, som så kan importeres inn i navigraph for visuell fremstilling av flighten - i tillegg til å gjøre tilgjengelig relevante kart for turen. Både VR og flatskjermkompatibel.

Dersom kun VFR, så anbefaler jeg navigraph for å ha flighten synlig i selve simulatoren.

Dersom du derimot ønsker å planlegge turen i en software som er utenfor selve simulatoren så har du LittleNavMap. med LNM kan du printe ut en flightplan 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden skrev Stian Rolandsen:

simbrief.com

Trenger egentlig ikke lete så mye lengre i mine øyne. Så kan det selvfølgelig være noen som har bedre forslag.

Simbrief og navigraph har jeg hørt om. Har vært innom navigraph siden. Også sett youtube filmen som Tom Knudsen har laget om navigraph. Har veldig trua på den, men den koster vel litt. Simbrief skal jeg også sjekke ut tenker jeg. Jeg er ikke så god på importering av filer å sånn, men instrumenflyving fungerer vel bra med navigraph? En mann som meg bør ha det så enkelt som mulig. Ikke for mye å rote med🤣 VFR er ikke noe jeg kommer til å bruke. LitleNavMap er ny for meg. Får ta en sjekk på den også da tenker jeg. Roter litt rundt på Vatsim også. Det synes jeg er skikkelig spennende assåå...! Er dere bruker av det eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...