Gå til innhold

Hvor ligger scenery filene til fs?


Rune Karlsen 2

Anbefalte innlegg

Anbefaler sterkt bruk av f.eks. MSFS Addons Linker. Da kan du legge mod-filene hvor som helst - og så oppretter Addons-linkeren lenke inn til riktig sted i MSFS-hierarkiet. Hvis du ikke bruker Addons-linkeren, så er stedet "Community-folderen".


For Steam-installasjon skal Community-folderen vanligvis ligge her:

C:\Users\DITT-BRUKERNAVN-HER\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community

Last ned Addons-Linker her: https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker
Noen tips om bruk: https://flightsim.to/file/14298/msfs-addons-linker-general-procedure

Endret av Dag Baardsen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilket brukernavn skal jeg bruke? Har mange på forskjellige steder ?

Jeg har Windows 11   og har innstalert fs fra Steam

Jeg har lastet ned Addons linkeren. Ser ikke noe program på skrivebordet?

Hvor finner jeg og starter dette programmet?

 

 

 

 

Endret av Rune Karlsen 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Rune Karlsen 2:

Hvilket brukernavn skal jeg bruke

Det samme som du er logget inn på i Windows. Hvis du er i tvil, finn folderen C:\Brukere (eller C:\Users om du har engelsk Windows) og se der.
Addons-Linkeren lager ikke noe ikon, men pakk ut zip-filen og se inni den utpakkede folderen. Der finner du programmet. Høyreklikk på programmet og velg "Start som administrator". Vanligvis klarer Addons-linkeren å finne fram til Community-folderen selv. Se på Tools-menyen i programmet -> Options -> MSFS Community folder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Dette fungerer nikke hos meg. Det virker som at den ikke godtar brukernavnet. Jeg skriver inn det navnet som jeg logger på Windows med.

Kan det ha med å gjøre at jeg har et langt brukernavn. En hel setning, men den er sammenhengene uten mellomrom?

Er det et annet brukernavn?

Har sjekket stavemåten.

 

Endret av Rune Karlsen 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har installert via Steam, så ligger de kanskje her:

C:\Users\[Your User Name]\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightDashboard_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\

Important: Windows 10 by default hides the “AppData” folder, so you will have to go to “View” in the menu of File Explorer, and select “Hidden items” so as to see it.

Eller:

C:\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Community

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev Rune Karlsen 2:

Hmm... Dette fungerer nikke hos meg. Det virker som at den ikke godtar brukernavnet. Jeg skriver inn det navnet som jeg logger på Windows med.

Kan det ha med å gjøre at jeg har et langt brukernavn. En hel setning, men den er sammenhengene uten mellomrom?

Er det et annet brukernavn?

Har sjekket stavemåten.

 

Bruk Windows utforsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tålmodige sjeler her...

Tips:

Hold inne Windows-tast og trykk R. Skriv inn %appdata% og trykk OK. Nå skal det åpne opp et explorervindu med katalogen appdata. Da kan du lese av brukernavnet i adresselinja.

Jeg har også MSFS fra Steam. Jeg har imidlertid en dedikert harddisk til Steam, og finner derfor community folderen der.

Åpne Steam, gå i menyen Vis->innstillinger. I fanen Nedlastinger trykk på Steam-Bibliotekmapper. Kanskje finner du da hvilken mappe Steam lagrer spillene på din PC.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...