Rune Karlsen 2 Skrevet 31. desember 2022 Del Skrevet 31. desember 2022 Husker jeg drev med dette for 15 år siden. Kopierte scenery i fs men er nok veldig rusten Hvor ligger filene til fs på min C hardisk? Fs har blitt innstalert fra Steam. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Anbefaler sterkt bruk av f.eks. MSFS Addons Linker. Da kan du legge mod-filene hvor som helst - og så oppretter Addons-linkeren lenke inn til riktig sted i MSFS-hierarkiet. Hvis du ikke bruker Addons-linkeren, så er stedet "Community-folderen". For Steam-installasjon skal Community-folderen vanligvis ligge her: C:\Users\DITT-BRUKERNAVN-HER\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Community Last ned Addons-Linker her: https://flightsim.to/file/1572/msfs-addons-linker Noen tips om bruk: https://flightsim.to/file/14298/msfs-addons-linker-general-procedure Endret 3. januar 2023 av Dag Baardsen 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) Hvilket brukernavn skal jeg bruke? Har mange på forskjellige steder ? Jeg har Windows 11 og har innstalert fs fra Steam Jeg har lastet ned Addons linkeren. Ser ikke noe program på skrivebordet? Hvor finner jeg og starter dette programmet? Endret 3. januar 2023 av Rune Karlsen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Baardsen Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 2 timer siden skrev Rune Karlsen 2: Hvilket brukernavn skal jeg bruke Det samme som du er logget inn på i Windows. Hvis du er i tvil, finn folderen C:\Brukere (eller C:\Users om du har engelsk Windows) og se der. Addons-Linkeren lager ikke noe ikon, men pakk ut zip-filen og se inni den utpakkede folderen. Der finner du programmet. Høyreklikk på programmet og velg "Start som administrator". Vanligvis klarer Addons-linkeren å finne fram til Community-folderen selv. Se på Tools-menyen i programmet -> Options -> MSFS Community folder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 3. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2023 Hmm... Er ikke kar om å finne disse filene. Har huket av på se skjulte filer... Har det noe med at jeg har innstalert filene fra Steam å gjøre. Har prøvet å bruke innloggings koden til Windows men det funker ikke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 3. januar 2023 Del Skrevet 3. januar 2023 Prøv å sjekk her: C:\Brukere\ditt-brukernavn\AppData\Roaming\Microsoft Flight Simulator\Packages\Official\Steam\fs-base Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2023 (endret) Hmm... Dette fungerer nikke hos meg. Det virker som at den ikke godtar brukernavnet. Jeg skriver inn det navnet som jeg logger på Windows med. Kan det ha med å gjøre at jeg har et langt brukernavn. En hel setning, men den er sammenhengene uten mellomrom? Er det et annet brukernavn? Har sjekket stavemåten. Endret 4. januar 2023 av Rune Karlsen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Robert Hulthin Skrevet 4. januar 2023 Premium Medlem Del Skrevet 4. januar 2023 Ditt bruker navn er der du ser mitt 😉 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 4. januar 2023 Del Skrevet 4. januar 2023 Siden du har installert via Steam, så ligger de kanskje her: C:\Users\[Your User Name]\AppData\Local\Packages\Microsoft.FlightDashboard_8wekyb3d8bbwe\LocalCache\Packages\ Important: Windows 10 by default hides the “AppData” folder, so you will have to go to “View” in the menu of File Explorer, and select “Hidden items” so as to see it. Eller: C:\Steam\steamapps\common\MicrosoftFlightSimulator\Community Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 4. januar 2023 Del Skrevet 4. januar 2023 2 timer siden skrev Rune Karlsen 2: Hmm... Dette fungerer nikke hos meg. Det virker som at den ikke godtar brukernavnet. Jeg skriver inn det navnet som jeg logger på Windows med. Kan det ha med å gjøre at jeg har et langt brukernavn. En hel setning, men den er sammenhengene uten mellomrom? Er det et annet brukernavn? Har sjekket stavemåten. Bruk Windows utforsker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fri som fuglen Skrevet 4. januar 2023 Del Skrevet 4. januar 2023 Noen tålmodige sjeler her... Tips: Hold inne Windows-tast og trykk R. Skriv inn %appdata% og trykk OK. Nå skal det åpne opp et explorervindu med katalogen appdata. Da kan du lese av brukernavnet i adresselinja. Jeg har også MSFS fra Steam. Jeg har imidlertid en dedikert harddisk til Steam, og finner derfor community folderen der. Åpne Steam, gå i menyen Vis->innstillinger. I fanen Nedlastinger trykk på Steam-Bibliotekmapper. Kanskje finner du da hvilken mappe Steam lagrer spillene på din PC. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Karlsen 2 Skrevet 4. januar 2023 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2023 Tusen takk Det hjalp godt! Det var ikke koden jeg logger inn på Wondows med. Det var navnet mitt he he.... Takk! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.