Sauron Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hei, Jobber med et lite scenery for Sandnessundet bro ved Tromsø Flyplass (ENTC) og var muligens noe hard på labben hva detaljer angår. I alle fall er SDKen f*** så treg å jobbe med. I den forbindelse, noen som har en enkel prosedyre for å benytte seg av LOD i Blender? Går ut fra at det har noe for seg? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 27. oktober 2022 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hvis du bruker Asobo sin blender exporter så er det relativt kjapt å sette opp LODs for export. Decimate modifier er en måte å raskt redusere detaljnivå på. Men det kan være du kan vurdere å bytte ut det modellerte rekkverket med en tekstur på et dobbelsidig plan istedenfor. Med flyplassen i nærheten så ville jeg prøvd å begrense beste LOD til under 100k triangler, men det er ingen enkle svar på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 27. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2022 Hei, Ja jeg fant akkurat en tråd i Discord som du beskrev det for meg tidligere. Husket ikke i farten hvor det var...:) Broen ble heftig så jeg satser på at det går greit når jeg legger inn flere LOD. Finnes det en oversikt noe sted for hvor langt unna et objekt man går over til en ny LOD? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil WombiiActual Skrevet 28. oktober 2022 Del Skrevet 28. oktober 2022 I devmode kan du slå på Debug model LODs, aktivere LOD screen size og LOD Limits: vertices. Dette viser hvor stor modellen er på skjermen og antall vertices i forhold til fremtidig MSFS grense. Det er nok greieste måte å få et inntrykk. Men dette bør sjekkes med Object Level of detail setting på 100, fordi den settingen multipliseres med screen size tallet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2022 Skiftet ut rekkverket med gjennomsiktige textures og fikk Face Count ned fra 320.000 til 86.240....noe som bør merkes på ytelsen...med mindre texturen krever mye...? Synes det ser så og si like bra ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finn Kristoffer Hansen Skrevet 29. oktober 2022 Del Skrevet 29. oktober 2022 86k er vel fortsatt i øvre skiktet for en BRO, men det går nok helt fint. Pass på å bruke ganske agressiv LOD. Hvor mange teksturer har du brukt? Sånn type rekkverk er det mye bedre å bruke en transparent tekstur, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sauron Skrevet 29. oktober 2022 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2022 1 time siden skrev Finn Kristoffer Hansen: 86k er vel fortsatt i øvre skiktet for en BRO, men det går nok helt fint. Pass på å bruke ganske agressiv LOD. Hvor mange teksturer har du brukt? Sånn type rekkverk er det mye bedre å bruke en transparent tekstur, ja. Ja det er det. Tror noe av problemet er at jeg laget først en seksjon på 5 meters lengde og så brukte jeg to modifiers, array og line. Array førte til at det ble 280 seksjoner som følger en linje som følger broens form. Mulig det var en dårlig måte å gjøre det på i utgangspunktet. I alle fall medfører det mange faces etc. har bare tre fire texturer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.