Tom Knudsen Skrevet 27. juni 2022 Del Skrevet 27. juni 2022 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/472O4g/flere-noedsituasjoner-boeing-737-max-skal-granskes-igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 27. juni 2022 Del Skrevet 27. juni 2022 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 27. juni 2022 Del Skrevet 27. juni 2022 (endret) Norwegian har kjøpt 50 med opsjon for 30 til. Ikke mer Norwegian på meg. https://edition.cnn.com/2022/05/30/business/boeing-norwegian-air-737-max/index.html Endret 27. juni 2022 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Den 27.6.2022 klokken 12.39 skrev MagTvei: Norwegian har kjøpt 50 med opsjon for 30 til. Ikke mer Norwegian på meg. https://edition.cnn.com/2022/05/30/business/boeing-norwegian-air-737-max/index.html Problemene blir nok utbedret innen den tid. Hvis ikke kommer dem nok aldri i lufta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 Føler meg ikke trygg på det, nå når økonomene har tatt over styringen så totalt i Boeing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 29. juni 2022 Del Skrevet 29. juni 2022 1 time siden skrev MagTvei: Føler meg ikke trygg på det, nå når økonomene har tatt over styringen så totalt i Boeing. "Økonomene" styrer dessverre det meste i den vestlige verden i dag Jeg er langt mer bekymret over stadig lengre arbeidsdager og dårligere arbeidskår i cockpit for dem som flyr. Spesielt med tanke på at menneskelig svikt er hovedårsaken til alle flykrasj. Føler meg uansett trygg på at ingen farlige fly vil bli tillatt å fly med i norge. Tviler på at Norwegian kommer til å sette sitt eget renomme på spill ved å fly med farlige fly. Har ikke satt meg så fryktelig mye inn i hva det dreier seg om denne gangen, men generelt så styrer jeg unna det meste som skrives i massemedia når det kommer til slike ting som dette her som ofte er skrevet av folk som ikke har peiling. Frykt er også en effektiv pengemaskin for avisene. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Jeg mistet mye av tilliten til Norwegian etter de to Max8 ulykkene, fordi de var et av de siste selskapene som satte dem på bakken. Det skjedde ikke før de fikk flyforbud over England. Likevel påsto de at sikkerheten kom først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 6 timer siden skrev MagTvei: Jeg mistet mye av tilliten til Norwegian etter de to Max8 ulykkene, fordi de var et av de siste selskapene som satte dem på bakken. Det skjedde ikke før de fikk flyforbud over England. Likevel påsto de at sikkerheten kom først. Men jeg tror likevel arbeidsvilkår for ansatte i operativ luftfart utgjør en mye større sikkerhetsrisiko på sikt enn flyene. Det er iallfall min mening. Så mye rart den tiden jeg fløy som ingen satte fingeren på, eller som ikke ble tatt seriøst fordi noen tapte penger på det. Det gjaldt på tvers av hele bransjen, uavhengig av selskap. Og lønninger som var på øst-europeisk nivå. Var mye grums, enda så jobbet nok jeg for en av de bedre. Men for all del, la oss håpe flyene blir utbedret om det viser seg at det fortsatt er problemer, er ikke det jeg vil frem til 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 Enig i det, har full sympati med flyverne som krever skikkelige arbeidsvilkår. Permitterte piloter under epidemien ble dårlig behandlet da trafikken tok seg opp igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan R. Storelvmo Skrevet 30. juni 2022 Del Skrevet 30. juni 2022 3 timer siden skrev MagTvei: Enig i det, har full sympati med flyverne som krever skikkelige arbeidsvilkår. Permitterte piloter under epidemien ble dårlig behandlet da trafikken tok seg opp igjen. Det startet dessverre mange år før nedstegningene. Vært en stabil nedgående spiral i masse år i flybransjen og hadde vel allerede nådd et bunn nivå lenge før nedstegningene. Glamourtiden i flybransjen var dessverre over på 90-tallet. Er glad jeg selv omsider tok til fornuft og valgte omskolering 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.