Pamartin78 Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Hei. Kan noen hjelpe en amatør her. Har kjøpt Thrustmaster Boeing "stick og gass mm". Videre paneler fra logitech. Har forsøkt følge bruksanvisninger uten å lykkes. Kan en eller flere av dere være snille å gi meg en lett forståelig forklaring på hvordan jeg kan få satt opp dette og få panelene til å fungere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagTvei Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) Du finner det du trenger på YouTube 😉 https://youtu.be/CxVJXS6NlM0 https://youtu.be/CVfihgDUU8E Endret 19. mai 2022 av MagTvei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pamartin78 Skrevet 19. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2022 Hei. Tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe. Videoene ga meg ikke svar på spørsmålet, forklarer meg nok klønete her🙈 Om du ser på bildet så er det disse jeg sliter med å få i gang. Det står i bruksanvisning at usb ikke skal settes i før man får beskjed om det etter å ha lastet ned driver og starter installasjonen. Allikevel etter å følge manualen er de helt sorte når jeg starter opp flightsimulator. Forstår rett og slett ikke hva jeg gjør galt🤔 Har forsøkt en rekke ganger, googlet og forsøkt lese meg opp men kommer ingen vei. Har 4 stykk og de er like sorte alle fire skjermer. Håper virkelig på hjelp for det er gjedelig å ha dette uten å få det til å fungere. Andre forslag til hva jeg må gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 https://support.logi.com/hc/no/articles/360025179494--Vanlige-spørsmål-Fly-instrumentpanel +Flight-instrumentpanel blir svart og slutter å svare Dett kan skyldes at du bruker instrumentpanelet (FIP) i en USB 3.0-port. Vi har observert problemer ved bruk av USB 3.0-dataoverføring med flere FIP-er, der en FIP av og til kan slutte å fungere og svare. Hvis du opplever dette problemet kan du først prøve å oppdatere hovedkortets chipset-drivere for USB. Hvis det ikke løser problemet kan du prøve å bytte til en USB 2.0 port for å se om det hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pamartin78 Skrevet 19. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2022 Hei Frank. Tusen takk for svar. Som nevnt er dette nytt for meg og jeg er virkelig en amatør🙈 Kan man på kabinettet se om det er usb 2 eller 3? Hvordan oppdaterer man hovedkortets chip driver som du skriver? Når jeg følger bruksanvisningen og laster ned driver fra logitech så er det rett måte, jeg gjør ikke feil her? Noe helt annet i samme slengen, har vel 6 stk usb'er på maskinen. For å bygge ut med alle paneler for flightsimulator finnes det da en ok og rimelig "splitter" for dette slik at alt kan kobles til? Da er vi vel der med usb 2 og 3 igjen, øvrig utstyr bruker det usb 2 eller 3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Litt usikker men jeg lurer på om det er forskjellig farge på innsiden av USB-kontaktene? Tror 2.0 er sort mens 3.0 er blå. Hvis du går til Enhetsbehandling, så ser du i alle fall under USB-kontrollere om du har begge deler. Litt avhengig av om dette er en egen bygget maskin eller om det er et kjent merke, så vil for eksempel Lenovo og HP ha programvare installert for å oppdatere maskinspesifikke drivere. Alternativt finner du ut hva slags hovedkort du har og går inn på supportsidene til leverandøren og laster ned oppdaterte drivere der. Med tanke på splitter så er det greiest å kjøpe en USB-HUB med separat strømforsyning og nok tilgjengelige porter. Selvfølgelig litt avhengig av om utstyret fungerer i 2.0 eller 3.0. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pamartin78 Skrevet 19. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2022 Sjekket litt på nett og du har rett med dette med fargene. Da får jeg bare forsøke igjen å laste ned driver fra logitech, sette i kabel i rett port når det bes om og forhåpentlig vil det fungere nå🤞 Har du noen tips/link til en slik usb hub med separat strømforsyning som vil fungere godt uten å koste altfor mye? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 19. mai 2022 Del Skrevet 19. mai 2022 Ser både Power, Elkjøp og Kjell & Company har flere modeller. Ikke noe erfaring med noen av dem. Vil vel si at skal du ha mer enn 4 utganger så er det nok greit med separat strømforsyning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pamartin78 Skrevet 20. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2022 Da har jeg vertfall fått "bilde" på flight instrument panel, dog har radio panel nå blitt sort. Forsøkt både usb 2 og 3....kan noen hjelpe meg litt videre her? Helt utrolig hvor utfordrende dette skal være😩 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Kristiansen Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Youtube: Logitech Saitek Pro flight Multi Panel screen not turning on fix AVSIM tråd Flightsimulator.com tråd Spad.Next alternative drivere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.