Gå til innhold

Hvilken Addon manager ?


Anbefalte innlegg

Takk for kjapt svar 🙂

Ser jo OK ut. Slik jeg forstår det så må en fremdeles downloade addons til Community folderen ?  Addon linkeren gir muligheten til å sette aktiv og inaktiv etter behov ?

Prøver å komme igang igjen med MSFS etter 10 års pause.  Har hatt alle versjoner av MSFS siden 1983.  

Kommer nok til å stille en del spørsmål på forumet her i løpet av den nærmeste tiden.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Addons legger du i egen mappe utenfor simmen det er noe av poenget med den så legger det seg en snarvei i communtiny-mappen til simmen
Som du ser på bildet under her da går du inn i TOOLS og så inn i Options der finner du det vinduet som jeg viser her
My addons folder er der jeg legger inn diverse addons
Dette er mitt oppsett og jeg vet ikke hvor du har simmen innstallert så det må du ordne selv og linke til i my addons folderen


Husk at du må aktivere de addons du vil ha aktive det gjør du i boksen helt til venstr og da vil det du merker bli merket med grønt 😉






-2022-apr-26-007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring, er meget fornøyd og den gjør det etter min erfaring betraktelig mer oversiktlig.

Du kan blant annet organisere add-ons i en hierarktisk trestruktur (katalog med underkatalog(er), og MSFS Addon Linker vil lage en flat struktur med symlink'er i community folderen som hver linker til en av katalogene i trestrukturen din. Og selvsagt kun linke til  kataloger som faktisk er add-ons.

Bruker den også for OrbX sine produkter slik at jeg kan enkelt enable/disable disse, det var bare å fjerne linkene til Orbx produktene fra community folderen, og så legge til Orbx sin katalog som en Addon Folder i MSFS Addon Linker. Har også gjort det samme for Aerosoft produkter, dvs det som er installert via Aerosoft One.

 

Den har også en veldig hendig funksjon, ModelLib Changer. Den søker etter filer i add-ons som har standardnavnet ModelLib.bgl, om den finner slike får du muligheten til å døpe om disse til et foreslått navn. Samtidig endres tilhørende addon konfigurasjonsfil automatisk. Har også tilsvarende funksjon for MaterialLibs,bgl i MaterialLibs Changer. Dette er viktig for dersom flere addons bruker dette standard filnavnet så kan det skape (store) problemer: https://forums.flightsimulator.com/t/scenery-creators-please-move-or-rename-your-modellib-bgl/307563

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...