Gå til innhold

Flyet går bare i sirkel når den når approach i ILS i G1000. Trenger hjelp!!!


eddie6413

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen .  Har tatt opp flight sim igjen etter å ha latt det ligge i ca 5 år. Nå har jeg kjøpt MSFS 2020  men sliter med landingene med AI pilot.  Når jeg kommer til approach og den hvite linjen begynner i gps map så går flyet bare i sirkel . Jeg liker bruk av autopilot og liker å utforske det. Men hvordan kan jeg stoppe Ai fra å bare gå rundt i sirkel? Lager en IFR plan og alt går greit helt frem til det. VFR går bra...men da lander han bare rett ved siden av . Så den landingen klarer jeg selv. Men hvordan få til Ai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, men jeg ville sett noen videoer på youtube som forklarer prosessen ved å fly en ILS i G1000 (enten med eller uten AI). Uten en video som viser hva du gjør så blir det vanskelig. Om du legger ut en video som viser hvordan du setter opp en ILS landing og til hvilken flyplass og rullebane så kan jeg fortelle deg hva du gjør feil evt. og komme med innspill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå så har jeg bare brukt den flight planneren som er i world map. Lager en ILS flight og kjører i vei...alt fungerer fint helt til approach.  Har planlagt en world around trip, men øver først på ENML TIL ENAL siden det er en ganske kort flytur. Kan å legge til ruter i G1000 også, men har funnet en omvei sånn at jeg kan kjøre saved flights og fremdeles bruke World map flight planneren.  Har prøvd masse uten omveien også men det skjer det samme da. 

Endret av eddie6413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden skrev eddie6413:

Til nå så har jeg bare brukt den flight planneren som er i world map. Lager en ILS flight og kjører i vei...alt fungerer fint helt til approach.  Har planlagt en world around trip, men øver først på ENML TIL ENAL siden det er en ganske kort flytur. Kan å legge til ruter i G1000 også, men har funnet en omvei sånn at jeg kan kjøre saved flights og fremdeles bruke World map flight planneren.  Har prøvd masse uten omveien også men det skjer det samme da. 

Det er ikke helt sånn du flyr en ILS. Nå er det over 10 år siden jeg sist fløy med en G1000 i virkeligheten så er noe rusten på den. Men du må uansett inn å velge approach via procedure knappen. Vil heller anbefale Cessna 152 med analoge instrumenter i starten (eller tilsvarende småfly med analoge instrumenter). Myyyye enklere til du har lært deg grunnprinsippene og vet hvordan du setter opp og flyr en ILS. G1000 forutsetter at du kan basic navigasjon (VOR, NDB, DME, ILS osv) pluss en god del mer, så er ikke det enkleste å lære seg om du er helt fersk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden skrev eddie6413:

Og en annen ting også....Når jeg setter opp en custom flight plan også noen ganger og ATC sender meg utenom den og til andre waypoints.... Er det noe som ikke blir registrert i G1000?

Det skjer hele tiden i virkeligheten også. Da må du selv legge inn nytt waypoint i GPS/FMC for så å fortelle autopiloten at du skal fly til det punktet. Vil anbefale å følge rådet mitt over å starte med et enklere fly med analoge instrumenter, mye enklere i begynnelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve det. Men saken her er at jeg feks i FSX brukte Pro ATC som automatisk lagde waypoints.  Nå i MSFS 2020 så har vi denne AI piloten..jeg vil bare at han skal fly ruten jeg har satt. Har lagt inn hele ruten inkludert departure og arrivals osv...så alt er aktivert. Men når det kommer til et viss punkt når det nærmer seg approach så klikker AI piloten helt og bare går i sirkel helt til flyet styrter.  Hvis jeg lager en VFR rute så funker det bra...men hvis jeg lager en IFR så klikker han helt på slutten. Forresten blandet ILS med IFR....mente IFR. 

Endret av eddie6413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden skrev eddie6413:

Skal prøve det. Men saken her er at jeg feks i FSX brukte Pro ATC som automatisk lagde waypoints.  Nå i MSFS 2020 så har vi denne AI piloten..jeg vil bare at han skal fly ruten jeg har satt. Har lagt inn hele ruten inkludert departure og arrivals osv...så alt er aktivert. Men når det kommer til et viss punkt når det nærmer seg approach så klikker AI piloten helt og bare går i sirkel helt til flyet styrter.  Hvis jeg lager en VFR rute så funker det bra...men hvis jeg lager en IFR så klikker han helt på slutten. Forresten blandet ILS med IFR....mente IFR. 

Gjør heller jobben selv! Mye gøyere :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...